آخرین عناوین

چهارشنبه 21 شهريور 1397-16:50 کد خبر:62995

فولادی شهردار منطقه یک:

شهرداری با متخلفان سد معبر ساختمانی برخورد می کند

شهردار منطقه یک ساری گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها وبرای رفاه حال شهروندان، شهرداری منطقه در برخورد با متخلفین سد معبر ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می کند.


به گزارش خزرتیترخبر و روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مصطفی احمدی فولادی شهردار منطقه گفت: با توجه به گستردگی ساخت و سازها در سطح شهر و منطقه متاسفانه مشاهده می شود که مجریان و مالکان ساختمان بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندان، موجب سد معبر ساختمانی و سختی تردد عابرین پیاده و سواره در معابر اصلی و کوچه ها معابر سطح شهر با مصالح ساختمانی می شوند.

وی افزود:تیرچه، آهن، میلگرد، سفال، جوشکاری اسکلت، ساخت بتن در محل و تخلیه شن، ماسه، سیمان و در برخی مواقع نیز مشاهده شده بدون هیچگونه هماهنگی مسیر کوچه بطور کلی مسدود می شود.

شهردارمنطقه یک اظهار داشت:طبق تبصره یک ماده 55 شهرداری‌ها «سد معابرعمومی، اشغال پیاده‌روها، استفاده غیرمجاز از آنها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور به وسیله مامورین خود رأسا اقدام کند»، ماده 55 قانون شهرداری‌ها به شهرداری اختیار می‌دهد که بدون دستور قضائی با این خاطیان برخورد کند و وارد عمل شود.

فولادی در پایان یادآور شد:اگر هنگام ساختمان‌سازی، مصالحی در معابر عمومی قرار داشته باشد، مصداق سد معبر است زیرا فضای عمومی را به اشغال خود در آورده‌ است و با عوامل آن برخورد می‌شود.

هنگام ساختمان‌سازی نباید فضای عمومی را به اشغال خود درآورد و تنها با کسب اجازه از شهرداری می‌توان از یک‌چهارم فضای پیاده‌رو یا حتی فضا‌های هوایی استفاده کرد تا مزاحمتی برای سایرین ایجاد نشود و اگر بیش از این اندازه شد شهرداری با این افراد برخورد می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :