آخرین عناوین

شنبه 24 شهريور 1397-11:45 کد خبر:63040

معاون منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری مطرح کرد:

سایه خزان زودهنگام بر جنگل‌های مازندران

معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری گفت: شاهد خزان زودهنگام در جنگل‌ها هستیم و راهی جز حفظ جنگل‌ها نداریم که این مهم مستلزم همکاری تمامی مردم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا جهان‌آرا درباره وضعیت جنگل‌های مازندران در گذر تابستان به پاییز اظهار کرد: کاهش بارندگی بیش از یک ماه گذشته تأثیر خود را بر جنگل‌های مازندران برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه شرایط ‌مان ایده‌آل نیست، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی شاهد خزان زودهنگام در جنگل‌ها هستیم.

معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه شوک خشکی بر جنگل‌های استان تاثیرگذار بود، تصریح کرد: اعتقادمان بر این بوده که برگ‌سوزی نیست بلکه خزان زودرس است.

جهان‌آرا اضافه کرد: خزان زودهنگام بر میزان رویش جنگل‌ها تاثیرگذار بوده و موجب کاهش دوایر رشد سالانه شده است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است جنگل‌ها دارند به ما این هشدار را می‌دهند که شرایط مطلوبی ندارند و از سویی دیگر نیز آفت شب‌پره شمشاد مشکلاتی را در جنگل‌های مازندران به وجود آورده است.

معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه اینکه مردم حساس هستند، این حساسیت مردم موجب ایجاد انگیزه جنگل‌بانان می‌شود، اظهار کرد: مردم باید از انجام اقداماتی که موجب تخریب در جنگل‌ها می‌شوند پرهیز کنند.

جهان‌آرا با اعلام اینکه جنگل یک اکوسیستم زنده است و موجودات درون جنگل حق حیات دارند، بیان کرد:پرهیز از رهاسازی زباله، آتش‌سوزی و یا خودداری در هر مکانی از جنگل‌ها مورد تأکید است که لازم است مردم به این توصیه‌ها توجه کنند.

وی در پایان گفت: راهی جز حفظ جنگل‌ها نداریم که این مهم مستلزم همکاری تمامی مردم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :