آخرین عناوین

چهارشنبه 28 شهريور 1397-19:57 کد خبر:63124

سقوط قیمت پروازی مرغ در مازندران

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت:درحال حاضر تولیدکنندگان برای تولید هر کیلو مرغ 400 تومان متضرر می‌شوند که در شرایط کنونی شاهد نابودی تولید خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قیمت مرغ طی ماه‌های اخیر همچنان در نوسان بوده و نتوانسته رضایت تولیدکنندگان را برآورده کند.

در ماه گذشته قیمت مرغ به پرواز درآمد با توجه به افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌ها قیمت تمام شده تولید این محصول افزایش یافت و شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم.

باتوجه به بازگشت حجاج و همچنین مراسم‌های عزاداری عاشورایی این روزها اوج تقاضا برای مصرف گوشت مرغ است ولی می‌بینیم که قیمت این محصول نه تنها کاهش بلکه سقوط کرد.

درست است تولیدکنندگان مرغ مازندران طی سه سال گذشته باتوجه به نوسانات قیمتی توانستند سرپا بایستند ولی در این شرایط قیمتی اگر تولیدکنندگان زمین خوردند دیگر توان تولید را نخواهند داشت؛ چراکه مرغداران طی سال‌های اخیر هر باری که بر زمین خوردند تلاش کردند به هر قیمتی به تولید ادامه دهند ولی در شرایط کنونی دیگر قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

*سقوط قیمت مرغ

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار کرد: امروز هزینه تمام شده تولید هر کیلو مرغ در بهترین شرایط قیمتی 6 هزار و 400 تومان است ولی مرغ با قیمت 6 هزار تومان در حال عرضه است.

عطاءالله حسن‌زاده افزود: درحال حاضر مرغدار برای تولید هر کیلو مرغ 400 تومان متضرر می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود مرغدار باید وزن را کنترل کند که رعایت این موضوع خیلی می‌تواند به نفع تولیدکنندگان باشد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: درحال حاضر باتوجه به برگزاری مراسم‌ها و همچنین مراسم حجاج تقاضا در بازار حداکثری است که لازم است توسط مسئولان مدیریت شود.

حسن‌زاده بیان کرد: در مقطعی کوتاه با افزایش قیمت مرغ مواجه شدیم که اعلام کردیم شرایط قیمت حبابی نباید موجب این شود که تولیدکنندگان مرغ را وارد بازار نکنند باید مرغداران بدانند که اضافه وزن موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تولیدات پایدار باشد باید قیمت تولیدات براساس هزینه تمام شده باشد نه براساس نگاه به گذشته؛ درحالی‌که امروز هزینه تمام شده شفاف و روشن است و دولت با خرید تضمینی و کمک‌های جانبی به امنیت تولید کمک کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: امروز همانند سه سال گذشته نیست که مرغدار بتواند جبران کند امروز هزینه تمام شده تولید دوبرابر شده که مستلزم نقدینگی دوبرابری است که ضرر و زیاد آن قابل جبران نخواهد بود.

حسن‌زاده ادامه داد: نگران بعد مراسم هستیم که باید مدیریت شود در غیر این صورت تولیدکنندگان از محور تولید خارج می‌شوند.

وی گفت: پیش‌بینی ما بر این بود اواخر شهریور شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم نه اینکه شاهد سقوط قیمت‌ها باشیم.

براساس این گزارش، درحال حاضر تولیدکنندگان برای تولید هر کیلو مرغ 400 تومان متضرر می‌شوند که در شرایط کنونی  باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌ها یارای مقاومت ندارند و شاهد نابودی تولید خواهیم بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :