آخرین عناوین

سه شنبه 3 مهر 1397-7:5 کد خبر:63197

بخشدار کجور خبر داد:

تلف شدن ۲۱۰ راس دام براثر سیل در روستای «کوهپر» کجور/ خسارت سیلاب به 8 واحد مسکونی

بخشدار کجور نوشهر گفت: باران رگباری عصر دوشنبه سبب تلف شدن ۲۰۰ راس گوسفند و ۱۰ راس گاو در روستای کوهپر کجور شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،عباس همپا با اشاره به بارندگی شدید عصر دوشنبه در بخش کجور با بیان اینکه شش روستای بخش درگیر بارندگی و سیلاب شدند افزود: طبق گزارش های مردمی ۲۰۰ راس گوسفند و ۱۰ راس گاو در روستای کوهپر تلف شدند که راستی آزمایی این ادعا در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بارندگی شدید و سیلاب سبب انحراف ۲۰۰ متر از جاده کوهپر شده است گفت: براثر برخورد یک دستگاه خودرو به گابیون بندی حاشیه جاده به این خودرو نیز خسارت وارد شده است.

وی با اظهار اینکه نیروهای امدادی مشغول پاکسازی مسیر هستند گفت: در حال حاضر مسیر اصلی بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی مسیرهای فرعی نیز ادامه دارد.

بخشدار کجور یادآور شد: برخی منازل مسکونی نیز براثر بارندگی شدید دچار آبگرفتگی و گل و لای شدند که از بنیاد مسکن خواسته شد تا روز سه شنبه کار آماربرداری و تعیین خسارت را انجام دهند و شبکه آب و منبع آب نیز دچار خسارت شده است.

همپا افزود: روستاهای کینج و منجیر نیز براثر بارندگی شدید دچار خسارت های جزیی شدند که با تلاش نیروهای امدادی و راهداری مشکل حل شده است.

عباسعلی شیرینی‌همپا با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌محیطی سیل در روستاهای «نیمور» و «کوهپر» بوده است، اظهار کرد: میزان خسارات چندان چشم‌گیر نیست و جای نگرانی ندارد.

وی تصریح کرد: تمامی راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی در بخش کجور بر اثر جاری شدن گِل و لای بسته شده بود در حال حاضر باز و تردد در آن به حالت عادی جریان دارد.

شیرینی‌همپا تصریح کرد: برخی از منازل مسکونی اهالی روستاهای حادثه دیده از سیل دچار آبگرفتگی شدند اما خسارت جدی به آنها وارد نشده است و خوشبختانه در این سیلاب هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم.

وی اظهار کرد: در بخشی از روستاهای «نیمور» و «کوهپر» لوله‌های آب شرب دچار مشکلاتی شدند که با اداره آبفار هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا نسبت به ترمیم و رفع اشکالات موجود اقدام سریع کند.

سرپرست بخشداری کجور با بیان اینکه یک‌دستگاه خودرو با گابیون کنار جاده برخورد کرد و به آن خساراتی وارد شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط فصلی و بروز باران‌‌های سیل‌آسا، تمامی نیروهای مربوطه در آماده‌باش به سر می‌برند تا در صورت بروز احتمالی و مجدد حادثه، اقدامات سریع صورت گیرد.

علیرضا شیروانی رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر نیز گفت: حدود 8 واحد مسکونی در این سیلاب دچار حادثه جدی شده است که بنا به وظیفه ذاتی هلال احمر، اقدامات امداد و نجات در دست اقدام است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :