آخرین عناوین

سه شنبه 3 مهر 1397-9:39 کد خبر:63203

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

قیمت گوجه فرنگی کاهش پیدا می‌کند

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در روزهای آینده با ورود محصولات گلخانه‌ای با کاهش قیمت گوجه این محصول مواجه خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سلیمان حاتم‌نژاد درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار اظهار داشت: گوجه فرنگی یکی از محصولات پرطرفدار در سبد غذایی استان به شمار می‌رود و به همین دلیل مردم نسبت به قیمت آن حساس هستند.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت این چنینی در چند روز اخیر در استان ناشی از کاهش تولید این محصول در این مقطع از سال در استان‌های شمالی و مرکزی است، ادامه داد:با توجه به محدودیت سطح زیرکشت این استان‌ها و اثرگذاری کاهش بارندگی‌ها در ماه‌های اخیر، تولید این محصول در مزارع جالیزی استان‌های شمالی و مرکزی در سال جاری با کاهش رو به رو شد و مزارعی که هم اکنون گوجه فرنگی و سیب زمینی در آن کشت شده است به مراحل نهایی برداشت رسیده و به همین دلیل در حال حاضر کاهش عرضه در استان‌های تولیدکننده مشهود است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌ای در روزهای اخیر در نوسان است، افزود:قبل از افزایش یکباره قیمت، این نوع گوجه بین 6 هزار تا 7 هزار تومان در بازار به فروش می‌رفت.

این مسئول بیان کرد: براساس گزارش گمرک استان طی 6 ماهه  اخیر، گوجه فرنگی از این استان صادر نشده و فقط به مقدار جزئی رب گوجه فرنگی به میزان 78 تن به ارزش 113 هزار و 68 دلار به کشورهای همسایه صادرشده است.

حاتم‌نژاد به دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: دلالان به بهانه افزایش هزینه تولید به دلیل گرانی ارز، افزایش هزینه حمل و نقل و محدودیت‌های ترانزیتی قیمت دلخواه خود را تعیین و در میادین تره بار عرضه می‌‌کنند.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده با ورود محصولات گلخانه‌ای با کاهش قیمت این محصول مواجه خواهیم بود، اما آنچه که باعث نگرانی دراین خصوص است قدرت عواملی مانند واسطه ‌ها و حمل و نقل است که قیمت محصول را بدون ضابطه مشخص و به صورت آزادانه تعیین می‌کنند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: محدودیتی برای صادرات این محصول به صورت فرآوری شده وجود ندارد و افزایش قیمت مقطعی بوده و به مرور حل خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرهنگی
    سه شنبه 3 مهر 1397-20:44


    چه توضیحی برای افزایش قیمت رب گوجه از 3500 تومانی به 22000 تومان طی چهار ماه اخیر میتوانید بدهید اقای مدیر؟؟؟؟؟ آیا این تورم و گرانی را میتوانید حل و فصل کنید که امید واهی به مردم میدهید؟؟؟ 100 درصد گرانی به وجود آمده را با کاهش ده درصدی قیمت سرپوش می‌گزارید؟؟ سیاست شما برای مردم رو نمایی شده، بدانید چشم مردم باز است و فقط و فقط برای عدم واگزاری کشور به بیگانه و استقلال کشورشان به اعتراض بلند نشدند. چرا به این مردم رحم نمیکنید و از سخنان مرحوم امام خمینی که بیان فرمودند" این نظام به واسطه این ملت پابرجاست و هوای مردم را داشته باشید" پیروی نمیکنید؟؟؟