آخرین عناوین

چهارشنبه 4 مهر 1397-9:37 کد خبر:63221

ادامه سریال تب گرانی در مازندران پُرمیوه

سفره‌های مردم به‌ دلیل افزایش قیمت‌ها و تب گرانی خالی از میوه‌های رنگارنگ تابستانی خالی ماند و درحال حاضر گرانی میوه‌های پاییزه تبدیل به سریال ادامه‌دار شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دیار سبز مازندران استانی مستعد برای تولید میوه در مازندران محسوب می‌شود، کمااینکه مازندران در تولید برخی از میوه‌ها از جمله مرکبات و کیوی رتبه نخست را در کشور دارد و در تولید سایر میوه‌ها نیز استانی سرآمد به شمار می‌رود.

موضوعی که طی ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم بحث افزایش قیمت‌ها و یا به عبارتی گرانی است که در بازار بیداد می‌کند.

باید گفت بازار میوه مازندران نیز همانند سایر اقلام از این تغییرات و نوسانات دور نماند و همچنان این نوسانات ادامه دارد.

درست است در برهه‌ای از زمان قیمت‌ها برای مدتی ثابت می‌ماند اما این تغییرات همچنان با شیبی ملایم و در برخی مواقع تند در حال افزایش است.

قیمت میوه به حدی رسیده که خرید آن در توان اقشار متوسط  و ضعیف جامعه نیست کما اینکه خانواده‌های زیادی قدرت خرید آن را ندارند.

به‌ دلیل بالا رفتن قیمت‌ها و تب گرانی سفره‌های مردم خالی از میوه‌های رنگارنگ تابستانی خالی ماند و در حال حاضر میوه‌های پاییزه از جمله مرکبات و انار در حال عرضه است ولی همچنین گرانی در حال تبدیل به سریال ادامه‌داری است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میوه به میزان کافی در بازار مازندران وجود دارد.

امیرحسین فخرآوران افزود: پس از افزایش قیمت میوه این‌بار نوبت به قیمت گوجه و سیب‌زمینی رسید.

وی اضافه کرد: قیمت امروز گوجه در میدان میوه و تره‌بار به 5 هزار و سیب‌زمینی به 3 هزار تومان رسید که دلیل آن نوسانات ارزی، افزایش صادرات و کاهش عرضه این محصول در بازار بوده است.

براساس این گزارش، میوه جز محصولاتی است که جایگاه بالایی در سبد غذایی روزانه مردم دارد ولی با توجه به نوسانات قیمتی طی ماه‌های گذشته شاهد کم‌رنگ شدن آن در سفره‌های مردم بودیم.

از روز گذشته صادرات گوجه فرنگی ممنوع اعلام شد که باتوجه به پیش‌بینی‌ها انتظار داریم شاهد روند کاهشی این محصول باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :