آخرین عناوین

چهارشنبه 4 مهر 1397-14:52 کد خبر:63227

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد:

مازندران بارانی است/صیادی ممنوع

معاون هواشناسی مازندران گفت:از اواخر امروز شاهد افزایش ابر هستیم که همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق خواهد بود و با توجه به نامساعد بودن دریا انجام فعالیت‌های صیادی ممنوع است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: امروز آسمان مازندران به‌ صورت صاف تا نیمه‌ابری است و از اواخر امروز شاهد افزایش ابر هستیم که از سمت غرب استان همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعدوبرق خواهد بود.

وی افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و احتمال رعدوبرق در آسمان استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد:همچنین ارتفاعات مازندران گاها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه عمده گذر این سامانه بارشی گذر عصر پنج‌شنبه تا صبح جمعه است، گفت: انتظار داریم میزان بارش در مناطق غربی استان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی یادآور شد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به بندرامیرآباد با 31 درجه و خنک‌ترین دما مربوط به بلده با 6درجه سانتی‌گراد بوده است و همچنان دمای هوای مرکز مازندران بین 17 و 30 درجه متغیر بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: همچنین دمای هوای مازندران طی پایان هفته جاری به‌صورت نسبی کاهش می‌یابد.

*نامساعد بودن دریای مازندران

رئیس هواشناسی دریایی مازندران نیز اظهار کرد: براساس خروجی مدل‌های جوی و دریایی، از بامداد پنج‌شنبه پنجم مهر تا عصر جمعه سرعت باد در نزدیک ساحل تا 12 متر بر ثانیه(حدود 45 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 15 متر بر ثانیه(حدود 60 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی می‌شود.

باقر سلطانی افزود:ارتفاع موج  طی این مدت در نزدیک ساحل  تا 2.5 متر و در مناطق دور از ساحل تا 3.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد:با توجه به نامساعد بودن دریا انجام فعالیت‌های صیادی ممنوع اعلام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :