آخرین عناوین

پنجشنبه 5 مهر 1397-12:30 کد خبر:63247

نیمه اول 97 هم به اتمام رسید و خبری از افتتاح نیست:

خلف وعده ارشاد در بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شمال کشور

گرد فراموشی بر پروژه مجتمع فرهنگی مرحوم کردان ساری با بیش از 13 سال سابقه عملیات عمرانی و 90 درصد پیشرفت فیزیکی نشسته است و همچنان بهره‌برداری از این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، پروژه مرحوم کردان در دولت قبل کلنگ‌زنی شده است و با وجود حساسیت‌های زیاد و نامه‌نگاری‌های انجام شده به نظر می‌رسد که همچنان اراده‌ای برای تکمیل این پروژه در استان وجود ندارد.

در سال 90 رئیس جمهور وقت دستور تامین اعتبار این پروژه را با درخواست طاهایی استاندار مازندران صادر کرد، زمانی که طاهایی درخواست تامین اعتبار را داد اعلام کرد که این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پس از آن اظهار نظرهای متعددی در ارتباط با تکمیل این پروژه مطرح شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در آخرین پیگیری‌های خبرنگاران از عباس زارع معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را حدود 17 میلیارد تومان اعلام کرده است و حتی قول مساعد برای بهره‌برداری از این پروژه در ابتدای سال 97 داده شده است.

با گذشت حدود 6 ماه از خلف وعده در ارتباط با بهره‌برداری این پروژه، که به اذعان متولیان ارشاد 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در آخرین اظهار نظر مسئولان ارشاد استان درباره پروژه مرحوم کردان، شالوئی مدیرکل ارشاد مازندران اظهار کرد: بیش از 90 درصد عملیات عمرانی این پروژه به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: 10 درصد باقیمانده است که اولین پیگیری ما برای این مجموعه است.

مدیرکل ارشاد مازندران با اعلام اینکه یکی از نمایندگان مجلس استان هم اعلام کردند در دیداری که با رئیس جمهور دارم این موضوع را پیگیری می‌کنم، افزود: بیشتر نیازمندی‌های این پروژه مربوط به تجهیزات است و حیف است این مجموعه به بهره‌برداری نرسد.

وی در ارتباط با واگذاری این مجموعه به شهرداری ساری و مباحثی که مطرح شده افزود: واگذاری در اختیار استان نیست و راهکارهای متعددی دارد و بنده در جریان این موضوع نیستیم.

شالویی خاطر نشان کرد: اهتمام و عزم راسخ ما این است که این مجموعه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به این سئوال آیا می‌توانید قول بدهید که حداقل 6 ماه دیگر این مجموعه به بهره‌برداری برسد، افزود: قول می‌دهم که یکی از اولویت‌های من پیگیری اجرای این طرح باشد.

مدیرکل ارشاد استان مازندران بیان کرد: عزم عمومی بر تکمیل اجرای این پروژه وجود دارد، استاندار و نمایندگان و مجموعه دستگاه مدیریتی و سیاسی تلاش دارند که این پروژه به بهره‌برداری برسد و در استان مانعی برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

براساس این گزارش، پروسه احداث مجتمع فرهنگی مرحوم کردان بیش از 13 سال در مرکز استان مازندران طول کشیده است.

پیش از حضور شالوئی مدیرکل سابق ارشاد مازندران و معاون مطبوعاتی آن در استان قول بهره‌برداری و تکمیل این پروژه را در نیمه اول سال 97 داده بودند با توجه به اتمام نیمه اول سال 97 این روزها صحبتی از بهره‌برداری و تکمیل این پروژه نیست.

فرماندار ساری در روزهای اخیر از پیگیری ویژه برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ساری خبر داد که انتظار می‌رود این مجموعه هم در دستور کار فرماندار ساری قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :