آخرین عناوین

شنبه 7 مهر 1397-13:54 کد خبر:63257

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر مطرح کرد:

تامین آب شرب نیمی از روستاهای نوشهر بر عهده شوراها!

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: تامین آب شرب نیمی از روستاهای نوشهر بر عهده شوراها است که باید هرچه سریع‌تر به آب و فاضلاب روستایی واگذار شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، سید رحیم سیدپور با اشاره به اینکه سلامت یک نعمت الهی است که همه در هر جایگاهی به آن نیازمند هستند، اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نوشهر اقدام‌های صورت گرفته در راستای حفظ سلامت مردم است اما با این وجود این فعالیت ها کفایت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه تنها 25 درصد حفظ سلامت، با شبکه بهداشت و درمان است و مابقی به عهده دیگران قرار دارد، افزود: اگر در بخش سلامت، موفقیت آنچنانی به دست نیامد به این دلیل بد که تنها 25 درصد فعال است و 75 درصد دیگر فعالیت آنچنانی وجود ندارد که بخشی از آن متوجه مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر به فعالیت واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان نوشهر از جمله پزشک خانواده در جهت شناسایی و بیماریابی در کل روستا و شهرهای این شهرستان اشاره و اظهار کرد: تاکنون 5 هزار و 735 بیمار دیابتی که نمی دانستند به این بیماری مبتلا هستند از طریق پزشکان خانواده و خانه های بهداشت شناسایی شده اند و تحت درمان هستند.

سیدپور خاطرنشان کرد: با کمک پزشکان خانواده نیز در این شهرستان 7 هزار و 470 بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه به چالش های موجود در بخش بهداشت و درمان پرداخت و تصریح کرد: فاضلاب شهری، سگ‌های ولگرد و سرگردان، آلودگی های برخی شناگاه‌ها، آلودگی دامی در منطقه کجور و تبدیل هرچه سریعتر کشتارگاه سنتی به صنعتی از جمله چالش های شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با ابراز نگرانی از وضعیت مسئولیت آب شرب روستاهای نوشهر، گفت: متاسفانه هنوز مسئولیت تامین 50 درصد آب شرب روستاها به عهده شوراهای اسلامی همان روستا است که برای اطمینان از وضعیت آب شرب از نظر بهداشتی نیاز است هرچه سریع‌تر به آب و فاضلاب روستایی واگذار شود.

سیدپور، امکانات موجود در حوزه سلامت و درمان را برای شهرستانی با جمعیت 138 هزار نفر ناکافی دانست و گفت: درست است که بر اساس آمار و سرشماری این میزان جمعیت نوشهر است اما در نیمه اول سال جمعیت این شهرستان با حضور گردشگران به 300 تا 400 هزار نفر می رسد که این امکانات پاسخگو نیست.

وی از فعالیت سه پایگاه خدمات پیش بیمارستانی اورژانس 115، یک بیمارستان و چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهر و 11 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرستان نوشهر خبر داد و افزود: در مجموع 77 خانه بهداشت در سطح روستاهای شهرستان فعال است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :