آخرین عناوین

يکشنبه 8 مهر 1397-14:18 کد خبر:63278

وقتی گوجه فرنگی لقب طلای قرمز می‌گیرد

قیمت گوجه‌فرنگی طی هفته گذشته به 8 تا 10 هزار تومان آن هم در فصل برداشت رسیده است؛ این موضوع تا حدی بوده که از گوجه‌فرنگی به‌عنوان طلای قرمز یاد شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، بازار میوه امسال دچار تغییراتی شد که نظر همه را به خود جلب می‌کند.

همواره وقتی وارد بازار میوه و تره‌بار می‌شدیم سبدها پر از خرید بود ولی در حال حاضر بعضا برخی با دست‌های خالی از بازارهای میوه خارج می‌شوند؛ حتی در برخی موارد مشاهده قیمت میوه برخی را کلافه می‌کند.

نکته جالب است قیمت برخی میوه و تره‌بار حتی تا چهار یا پنج برابر افزایش یافته است، که می‌توان به قیمت گوجه‌فرنگی اشاره کرد که طی هفته گذشته به 8 تا 10هزار تومان آن هم در فصل برداشت رسیده است؛ این موضوع تا حدی بوده که از گوجه‌فرنگی به‌عنوان طلای قرمز یاد شده است.

همچنین سیب‌زمینی نیز روزهای اوج قیمت را در طول سال‌های اخیر تجربه می‌کند و قیمت آن حتی تا 10 هزار تومان رسیده است.

امروزه کمتر شاهد این هستیم که کاهش قیمت توجه افراد را جلب کند برعکس شاهد افزایش روز به روز حتی ساعت به ساعت آن هستیم؛ به‌طوری‌که با مراجعه به برخی از فروشگاه‌ها و پرسش درباره قیمت آن محصول فروشندگان ابتدا باید منتظر اعلام نرخ از کارخانه باشند تا آخرین نرخ را استعلام کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: گوجه‌فرنگی که در هفته گذشته به بالاترین قیمت رسید درحال حاضر در حال کاهش است و امروز قیمت آن در میدان میوه و تره‌بار به 3 هزار و 500 تومان رسید.

امیرحسین فخرآوران افزود: دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی افزایش تقاضا و صادرات بوده که ممنوع شدن آن شاهد روند کاهشی قیمت این محصول هستیم.

وی بیان کرد: همچنین قیمت سیب‌زمینی نیز طی روزهای اخیر در حال افزایش است و دلیل آن افزایش تقاضا و صادرات است که باید همان تمهیدی که برای گوجه اتخاذ شد برای این محصول اندیشیده شود؛ چرا که قیمت محصولات در بازار تابع عرضه و تقاضا است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به قیمت پایین نارنگی در بازار، گفت: با توجه به وجود میوه‌های تابستانی در بازار قیمت این محصول پایین است که منتظر هستیم شرایط قیمتی این محصول مطلوب شود.

فخرآوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان نارنگی بسیار نگران هستند چرا که قیمت این محصول جبران هزینه‌های تولید و کارگری آنان را نمی‌کند.

خبرنگار: سعید رئیسی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :