آخرین عناوین

يکشنبه 8 مهر 1397-14:27 کد خبر:63280

کم‌بارشی پاییزی در مازندران

روزهای پایانی تابستانی باید شاهد هوایی پاییزی باشیم ولی به‌دلیل تغییرات اقلیمی در برخی روزها حتی روزهای گرم تابستانی را تجربه می‌کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همه ما فصل پاییز را باران و تغییر رنگ درختان می‌شناسیم که به‌تدریج از اواخر شهریور ماه شاهد بروز نشانه‌هایش هستیم.

طی سال‌های اخیر با توجه به بحث تغییرات اقلیمی شاهد تغییر در نوع و میزان بارش‌ها هستیم که فصل پاییز از تغییرات به دور نماند.

معمولا از روزهای پایانی تابستانی باید شاهد هوایی پاییزی باشیم ولی به‌دلیل تغییرات اقلیمی در برخی روزها حتی روزهای گرم تابستانی را تجربه می‌کنیم.

کم‌بارشی و تغییر در نوع بارش‌ها موضوعی است در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم؛ درست است در دهه‌های گذشته این تغییرات از سوی کارشناسان هشدار داده شد ولی در حال حاضر کاملاً ملموس است.

امروز هشتمین روز پاییز است و شاهد استقرار جوی پایدار در آسمان مازندران هستیم که این وضعیت تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد.

مهم‌ترین موضوع با توجه به شرایط موجود ضرورت توجه به مدیریت مصرف و توجه به هشدارها و توصیه‌ها است تا شاهد بروز مشکلات بیشتر نباشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد تا پایان ماه خبری از بارش‌های پاییزی آنچنان که باید نیست.

سیدمحمدرضا رضوی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا پایان مهر ماه در غرب مازندران میزان بارش‌ها بیش از نرمال و در مرکز و شرق استان در حد کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه به نظر می‌رسد سال خوبی از لحاظ بارش نداریم، تصریح کرد: بارش‌ها در ابتدای فصل پاییز در حد نرمال و کمتر از نرمال بوده و بارشی بالاتر از نرمال نمی‌بینیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در چنین شرایطی رعایت الگوی مصرف است چرا که شرایط خوبی نداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :