آخرین عناوین

سه شنبه 10 مهر 1397-11:10 کد خبر:63298

برای نخستین‌بار:

آمار غریق در دریای مازندران به زیر 50 تن رسید

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: آمار غریق دریای مازندران برای نخستین‌بار به زیر 50 تن رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، هر ساله دریا به زندگی بسیاری افراد پایان می‌دهد که در این زمینه طرح‌های سامان‌دهی دریا از ابتدای خرداد تا 31 شهریور ماه هر سال در دستور کار قرار دارد.

امسال 47 تن در دریای مازندران غرق شدند، به این معنا که تعداد زیادی از خانواده‌ها داغدار شد که شاید از آوردن نام دریا نیز هراس داشته باشند و با آوردن نام دریا یاد عزیزانشان بیفتند.

باوجود اینکه ناجیان غریق در سواحل استان هشدار می‌دهند و تأکید دارند به توصیه‌ها توجه شود ولی برخی بدون توجه به این موارد به زندگی خود پایان می‌دهند کما اینکه امسال نیز موارد زیادی از غریق مربوط به این موضوع بوده است.

باوجود اینکه طرح دریا به پایان رسیده برخی افراد بدون توجه به این موضوع باز هم وارد دریا می‌شوند به‌ طوری‌که از ابتدای مهر ماه 13 تن در دریا غرق شدند در کنار آن چند تن نجات‌یافته داشتیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: هر ساله از تاریخ یکم خرداد تا 31 شهریور طرح دریا در مازندران فعال است.

عیسی قاسمی طوسی افزود: امسال به دلیل مناسب بودن هوا با وجود پایان یافتن طرح دریا شاهد حضور جمعیت‌های بسیار افراد در طول سواحل مازندران هستیم.

وی بیان کرد: برای حل این مشکل گشت‌های موتوری در شهرهای محمودآباد، بابلسر، نور، چالوس، تنکابن و نوشهر مازندران به‌صورت موردی فعال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: مردم علاقه از دریا استفاده کنند و ازسویی دیگر امکانات ما نیز حداقلی است و در حال حاضر طرح فعالی نداریم.

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه 47 تن طی چهار ماهه گذشته در دریای مازندران غرق شدند، گفت: برای نخستین‌بار توانستیم آمار غریق را به زیر 50 تن برسانیم و هرچه جلوتر می‌رویم کارمان سخت‌تر می‌شود و حفظ این آمار برای سال‌های آینده سخت‌تر خواهد شد به این دلیل که مستلزم تلاش مضاعف است.

براساس این گزارش، لازم است باتوجه به پایان یافتن طرح‌ها دریا خود مردم به توصیه‌ها توجه کنند و کام خود و خانواده را با خاطره تلخ غرق شدن تلخ نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :