آخرین عناوین

سه شنبه 10 مهر 1397-12:31 کد خبر:63301

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد:

منابع آبی به سمت شوری می رود/عقب ماندگی در بخش فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:سال گذشته آب شیرین کن در گلوگاه نصب شد زیرا منابع آبی به سمت شوری می رود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری صبح سه شنبه در جشنواره اصلاح الگوی مصرف آب در ساری با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا گفت: مازندران با آنکه از نظر بارندگی نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد اما در مجموع میزان بارش ها کم شده است.

وی با اشاره به رشد مسافران و گردشگران در استان و افزایش تقاضاها در استان تصریح کرد: ایران بیست و چهارمین کشور دارای تنش آبی است و باید راهکارهای مناسبی در این بخش ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه متوسط نزولات جوی سال به سال در کشور رو به کاهش است گفت: متوسط بارندگی در مازندران نیز روز به روز با کاهش مواجه است و علاوه براین، میزان گرما نیز سال جاری نسبت به سنوات قبل رشد یافته است.

ذاکری با عنوان اینکه درجه حرارت سبب کاهش و تنش منابع آبی می شود گفت: جمعیت وارده به استان دو تا سه برابر جمعیت استان است و این امر سبب می شود تا تنش آبی در استان بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، کیفیت منابع آب را امری مهم برشمرد و گفت: به دلیل آنکه چاه های حفرشده عمق زیادی دارند، بیشترین مشکل را مواجه می شویم و در حال حاضر بیشترین سرطان را در استان شاهد هستیم. 

وی با بیان اینکه مصارف و تقاضا برای آب روز به روز در حال افزایش و رشد است گفت: هرساله پنج لیتر در ثانیه باید به منابع آبی افزوده شود.

وی با بیان اینکه به آمایش سرزمینی توجه ای نشده است گفت: به عنوان نمونه در مسکن مهر و در منطقه میارکلای ساری بدون توجه به آمایش سرزمینی سه هزار نفر اسکان می یابند و ایجاد شهرک و شهرهای جدید از یکسو و کمبود منابع مالی و آبی سبب بروز مسائلی شده است.

وی گفت:در بخش آب و فاضلاب از نظر مالی عقب ماندگی داریم و بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :