آخرین عناوین

چهارشنبه 11 مهر 1397-7:3 کد خبر:63316

مدیر حج و زیارت مازندران گفت:

هیچ کارگزاری حق دریافت وجوه نقدی از زائران اربعین را ندارد/سودجویان در کمین مشتاقان زیارت اربعین

مدیر حج و زیارت مازندران گفت:هیچ کارگزاری حق دریافت وجوه نقدی را از متقاضیان ندارد و زائران نیز از پرداخت وجه به‌صورت نقدی خودداری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،سیدحبیب‌الله ساداتی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی و هزینه ویزا برای متقاضیان مازندرانی، اظهار کرد: ثبت‌نام از زائران و متقاضیان استان مازندران از روز پنجشنبه 5 مهرماه آغاز شده است.

زائران اربعین برای ثبت‌نام به سامانه سماح مراجعه کنند

وی افزود: متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی و از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کنند.

جزییات هزینه ویزا برای متقاضیان تشرف به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت استان مازندران در خصوص هزینه اخذ ویزا از سوی متقاضیان اظهار کرد:امسال هزینه ویزا مشمول 41 دلار به اضافه 15 هزار تومان حق بیمه، 5 هزار تومان حق درمان، 14 هزار تومان بابت هزینه‌های کارگزاری و هزار تومان نیز بایت ثبت‌نام در دفاتر زیارتی که اگر متقاضی خود شخصا از طریق سامانه الکترونیکی اقدام به ثبت مشخصات خود کند از پرداخت این وجه معاف است.

زائران از پرداخت وجه به‌صورت نقدی خودداری کنند

این مسئول با بیان اینکه تمامی مراحل ثبت‌نام و پرداخت وجه از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود، متذکر شد:هیچ کارگزاری حق دریافت وجوه نقدی را از متقاضیان ندارد و زائران نیز از پرداخت وجه به‌صورت نقدی خودداری کنند.

مراقب سودجویان در برخی دفاتر زیارتی باشید!

ساداتی هشدار داد: برخی سودجویان در دفاتر زیارتی ممکن است از متقاضیان بخواهند تا وجوه دلار را به‌صورت نقدی به آن‌ها تحویل دهند، در این صورت فرد متقاضی می‌رود و 41 دلار را به قیمت بازار آزاد تهیه می‌کند و در اختیار کارگزار قرار می‌دهد و کارگزار آن وجه را دوباره با نرخ رسمی 8 هزار تومانی خرید و از این بابت سودجویی می‌کند و حتما زائران در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

افزایش بیش از دو برابری ویزا نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه نرخ ثبت‌نام و هزینه ویزا با توجه به نوسانات ارزی به روز است و نمی‌توانیم نرخ واحدی را اعلام کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با وضعیت امروز هزینه ویزا نزدیک به 380 هزار تومان است که با توجه به هزینه 170 تا 180 هزار تومانی سال قبل با افزایش بیش از دو برابری در سال جاری مواجه هستیم.

فعالیت 220 دفاتر کارگزاری رسمی حج و زیارت در مازندران

مدیر حج و زیارت استان مازندران با بیان اینکه نزدیک به 220 کارگزار زیارتی در قالب دفاتر رسمی و مجاز زیارتی در سطح استان فعال هستند که پاسخگوی مراجعات متقاضیان می‌باشند، بیان کرد: زایران و متقاضیان دقت داشته باشند که موقع ثبت‌نام می‌بایست گذرنامه‌هاشان بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: ما از متقاضیان خواهشمندیم که هیچ زائری به کنسولگری موقت عراق ما در ساری مراجعه حضوری نداشته باشد، چرا که موجب مشکلات امنیتی خواهد شد.

ساداتی با بیان اینکه نمی‌توان دفاتر غیر مجاز زیارتی را شمارش کرد و ممکن است خیلی از افراد باشند که در این رابطه بدون مجوز در حال فعالیت باشند، افزود: زائران حتما دقت کنند تا لوح زیارتی کارگزاران حج و زیارت را در دفاتر رویت و یا از طریق سامانه جامع کارگزاران از سلامت و مجاز بودن دفاتر شهر خود اطمینان حاصل کنند.

ثبت‌نام را به ساعات پایانی نیندازید

وی با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد زائران استان مازندران نزدیک به 43 هزار نفر بود، ادامه داد: امیدواریم طی سال‌جاری نیز به این میزان برسیم و این مهم در صورتی دست‌یافتنی است که زائران و متقاضیان تشرف به عتبات عالیات، ثبت‌نام و انجام کارهای مربوطه را به روزها و ساعات پایانی واگذار نکرده و از هم اکنون نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان مازندران با بیان اینکه حج و زیارت فقط متولی صدور ویزا برای زائران هستند، ادامه داد: سایر کارها از وسائل نقلیه زمینی و هوایی و یا شخصی بر عهده خود زائر است که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح آن را مشخص و شخصا جهت تهیه بلیط اقدام می‌کند و یا با خودرو شخصی به مرز مورد نظر که در هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح آن را انتخاب کرده‌اند، مراجعه کند.

تشرف 3350 مازندرانی به حج تمتع طی سال 97

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌جاری تعداد زائران تمتع به بیت‌الله الحرام استان مازندران، 3 هزار و 350 نفر بوده است، اضافه کرد: افزایش یا کاهش تعداد زائران به مکه مکرمه دست حج و زیارت استان‌ها نیست و یا بر خلاف تصورات و اظهارت برخی، زرنگی مدیر حج و زیارت در استان‌ها نیست بلکه از سوی عربستان مشخص می‌شود و به کشورها سهمیه داده می‌شود.

افزایش قیمت دلار و ایجاد مشکلاتی برای زائران ایرانی

ساداتی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که زائران به عتبات عالیات پس از برگشت از سفر طی روزها و هفته‌های اخیر از افزایش قیمت اجناس و هزینه‌های جاری نظیر کرایه و شارژ و نیز عدم دریافت وجه رایج کشور در عراق خبر داده‌اند، بیان کرد: تمامی این موارد متاثر از نرخ ارز است و وقتی نرخ ارز بالا می‌رود سایر هزینه‌ها مانند کرایه نیز در این کشور متعاقبا افزایش خواهد یافت و تصعید نرخ ارز از زائران دریافت می‌شود.

زائران از قیمت روز دلار و دینار مطلع باشند

وی توصیه کرد: زائران حتما قبل از سفر و حین سفر از قیمت روز دلار و دینار آگاهی کامل داشته باشند، تا با توجه به نوسانات ارزی متضرر نشوند و نکته بعدی آن‌که زائران به مقدار کافی پول جهت تبدیل به دینار به همراه داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

توصیه به متقاضیان ثبت‌نام

مدیر حج و زیارت استان مازندران از زائران خواست تا جهت عدم مشکلات امنیتی و برخورداری از پوشش بیمه از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کنند و توجه داشته باشند بیمه مورد نظر از 20 کیلومتر قبل از مرز عراق در داخل کشور و در داخل عراق هم در شهرهایی که راهپیمایی در آن صورت می‌گیرد را شامل می‌شود.

این مسئول یادآور شد: زائران دقت کنند تا دلار و وجوهی که به همراه می‌برند تقلبی نباشد، چرا که در سال گذشته یکی از زائران استان به دلیل حمل دلار تقلبی از سوی دولت عراق محکوم به حبس و برخورد قانونی شد.

ساداتی در پایان از زائران خواست تا از حمل مواد مخدر به کشور عراق جدا خودداری کنند، چرا که به شدت با موارد این چنینی از سوی دولت عراق برخورد و ضمن دستگیری متخلف، محکوم به حبس و مجازات خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :