آخرین عناوین

شنبه 14 مهر 1397-11:46 کد خبر:63395

فرماندار تنکابن خبر داد:

آب‌گرفتگی شدید و انسداد برخی از محورهای روستایی تنکابن

فرماندار تنکابن از آب گرفتگی شدید آب و بالاآمدن سطح رودخانه و انسداد برخی محورهای روستایی در اثر بارش شدید باران خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدامیر حسینی‌جو، درباره وضعیت شهرستان تنکابن بعد از بارش شدید باران شب گذشته، گفت: با توجه به شدت یافتن بارندگی از بعدازظهر روز گذشته و پیش‌بینی بارش بیش از 200 میلی‌متر بارندگی در منطقه، بیشتر مناطق روستایی و شهری دچار آب گرفتگی و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها شدند که در محور خرم آباد (گلیج پل به سه هزار) به علت مشکلات تردد، راه ارتباطی محدود شده و تردد انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد:بخشی از محدودیت‌های تردد در 10 روستا و دهستان سه‌هزار به دلیل بحث امنیت جان ساکنان منطقه بود که امکان فرو نشت پل‌های ارتباطی وجود داشت و عوامل اجرایی تاکیدشان بر این است که حادثه‌ای همچون معلم کوه ایجاد نشود بنابراین پل‌هایی که با مشکل مواجه هستند تا پایان بارندگی محدودیت تردد دارند تا با پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها بحث ارزیابی انجام و تردد دوباره صورت گیرد.

فرماندار تنکابن تصریح کرد:در محور اصلی شیرود به چالکرود فرو نشست جاده داشتیم که شب گذشته اتفاق افتاد و بعد از بررسی‌های انجام شده، تردد از طرفین این فرو نشست انجام می‌شود تا بعد از بارندگی به صورت جدی پیگیری صورت گیرد و فعلا تردد در محورهای اصلی ما متوقف نشده است.

این مسئول یادآور شد:در محورهای فرعی و روستایی نیز در سه روستای شهرستان از جمله بخش مرکزی، نشتارود و دهستان سه هزار محدودیت تردد داریم، در روستا‌های پلطان، خشکرود بخش مرکزی شدت بارندگی و مسدود کردن راه ها بیشتر بود، برق دهستان سه هزار با مشکل مواجه شده و در حال حاضر قطع است که نیروهای فنی در حال پیگیری هستند.

حسینی‌جو یادآور شد:گاز همه مناطق روستایی وصل است، به جز سه روستای، خشکرود، پلطان و ایثارده بخش مرکزی که با برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره گاز به لحاظ مشکلاتی موجود، قطع شده است.

وی ادامه داد: برق دو محله از محور اصلی شهر شیرود به دلیل اینکه احتمال اتصالی برق در بلوارها وجود دارد، فعلا قطع است.

فرماندار تنکابن یادآور شد: تا این لحظه در خصوص خسارت انسانی مبنی بر فوت، جراحت یا مفقودی گزارشی نداشتیم ولی فقط آب گرفتگی منازل و مسیرها گزارش شده، بنیاد مسکن و دستگاه‌ها هم در حال بررسی خسارت‌های منطقه هستند، عموما چون پل‌ها و آبروهای روستاها مسدود و حجم آب بالا هست، مشکلاتی به وجود آمده است.

این مسئول اضافه کرد: امکاناتی از بخش خصوصی و امکانات موجود شهرستان را بسیج کردیم و تجهیزاتی مانند بیل زنجیری و مکانیکی از استان وارد شهرستان شده که محورهای مواصلاتی اصلی را در سریع‌ترین زمان بازگشایی و آماده تردد کنیم تا نگرانی‌های مردم کاهش یابد.

حسینی‌جو در پایان گفت: با توجه به شدت بارندگی و گزارشات و تذکراتی که سازمان هواشناسی اعلام کرده، از مردم تقاضا داریم از تردد‌های غیرضروری مخصوصا در محور پل‌ها جدا خودداری کنند و به موارد و دستورات عوامل اجرایی حاضر در صحنه توجه کنند، چون الویت ما در بحران حفظ جان آحاد مردم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :