آخرین عناوین

شنبه 14 مهر 1397-17:2 کد خبر:63406

24ساعت رگباری در مازندران:

پناه بردن سیل زدگان به حاشیه جنگل و مرغداری ها در مازندران

بارندگی سیل آسا سبب تخلیه برخی از روستاهای حاشیه رودخانه در غرب مازندران شد و اهالی این مناطق بدون سرپناه نیازمند یاری مسئولان هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، بارندگی حدود ۳۰۰ میلی متری مازندران بیشتر از همه جا در شهرستان های رامسر و تنکابن در غربی ترین نقطه استان خسارت برجای گذاشت و سبب تخریب سربندی برخی واحدها، آبگرفتگی معابر و منازل شده است.

باگذشت ۲۴ ساعت از بارندگی شدید، باران سیل آسا در مازندران همچنان ادامه دارد و برخی از روستانشینان و حاشیه نشینان رودخانه های غرب استان مجبور به تخلیه و ترک منازل خود شدند.

یک روستایی از لتاک گاوپل با بیان اینکه تعداد زیادی از ساکنان روستا منازلشان را تخلیه کرده اند و در داخل خودروها و حاشیه جنگل بسر می برند می گوید: ۱۵ خانوار از ساکنان روستا در مرغداری در حاشیه جنگل بدون سرپناه نیازمند کمک هستند.

به گفته این روستایی، راه ارتباطی لتاک به گاوپل تخریب و مسدود شده است.

همچنین یک روستایی از روستای جل آخوند محله با بیان اینکه آب وبرق روستا قطع شده خواستار امدادرسانی متولیان امر شد.

بارندگی شدید و سیل آسا سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی برخی از روستاهای  غرب استان از جمله بالاشیرود،هراتبر،تخریب ۱۰ واحد مسکونی در رامسر و غیره شده است.

برخی محورهای ارتباطی از جمله جواهرده، جنت رودبار، لرسانور، اربه کله به دلیل بارندگی شدید ارتباطشان با شهر قطع شده که در دست بازگشایی است

محمد آزاد فرماندار رامسر با بیان اینکه طبق گزارش های دریافتی بیش از ۵۰۰ مسکن دچار آبگرفتگی و خسارت شده است می گوید: برخی محورهای ارتباطی از جمله جواهرده، جنت رودبار، لرسانور، اربه کله به دلیل بارندگی شدید ارتباطشان با شهر قطع شده که در دست بازگشایی است.

به گفته وی، همچنین پل میراث سخت سر و پل چهل شهیدان نیز در منطقه کتالم دچار خسارت و آسیب دیدگی شده است.

مجتبی اکبری مدیرعامل هلال احمر مازندران نیز شمار افراد امدادرسانی شده در جریان سیلاب اخیر را هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۱۵ شهر استان و شمار زیادی از روستاها دچار آبگرفتگی و سیلاب شده است.

وی از توزیع اقلام امدادی و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده خبر داد.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز می گوید: باران سیل آسا بیشتر شهرهای استان را در برگرفته است و از عصر دیروز بارندگی در تمام شهرستان های استان درجریان است و تمام رودخانه های استان بویژه غرب استان با بالاآمدن آب مواجه بوده اند.

وی با اظهار اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی شده است گفت: در پسنده عباس آباد تعدادی از مردم به دلیل سیل و آبگرفتگی از طریق تراکتور و قایق جابجا شدند.

احمدی با اشاره به اینکه راه تنکابن به چالوس به دلیل آسیب پل دچار مشکل شده از رفع مشکل به صورت موقت خبر داد و افزود: بارندگی سبب خاموشی برق در بسیاری از مناطق استان شده بود که اکنون برق مناطق برقرار شده است.

راههای مازندران باز است

علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران نیز با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌ های مازندران، گفت: آغاز بارش‌ها از روز گذشته ترافیک سنگینی در محورهای مازندران ایجاد کرد که مسافران با دشواری به مقصدهای خود بازگشتند و در حال حاضر وضعیت عادی تردد در محورهای استان برقرار است.

وی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در مازندران، افزود: سطح محورها لغزنده است که ضرورت دارد رانندگان به رعایت مسائل ایمنی دقت کنند.

رئیس پلیس راه مازندران اضافه کرد: همچنین به‌ دلیل وقوع سیلاب جاده سلیمان‌ آباد در شهرستان رامسر و راه ارتباطی شیرود - تنکابن مسدود شده که با تلاش ماموران راهداری محور شیرود بازگشایی شد.

این مقام انتظامی با اعلام این که تمامی محور های اصلی استان باز است، گفت: با توجه به اینکه احتمال ریزش سنگ و رانش در زمان بارندگی در محورهای کوهستانی بیشتر می‌شود، لازم است مسافران از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی استان پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگان وسایل نقلیه که قصد تردد در این محورها را دارند خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

حدود ۳۰۰ میلی متر بارندگی در مازندران طی ۲۴ ساعت اخیر ثبت شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :