آخرین عناوین

سه شنبه 17 مهر 1397-13:39 کد خبر:63455

تحقق مدیریت جهادی با احداث یکصد روزه بوستان ملل

تیم مدیریت شهری شهرداری ساری، گردشگري را محور توسعه مركز استان دانسته و در راستاي پاسخگويي به مطالبات شهروندان پروژه هاي متعددي را با اين رويكرد به بهره برداري رسانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری،احداث بوستان ملل در حاشيه رودخانه تجن به مساحت 31/5 هكتار كه طي مدت 100 روز توسط شهرداري ساري و با نظارت عالیه شوراي اسلامي شهر در مهر ماه سال 93 با حضور دكتر لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي به بهره برداري رسيده است و مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

غالب كشورهاي دنيا در صورت وجود ظرفيت جغرافیایی همسایگی شهر با رودخانه بدون تردید از اين نعمت خدادادي بهره مكفي مي برند.

فضاي سالم و مفرح در بوستان ملل، جانمايي فضاي سبز مناسب، محیط بازی کودک، جانمایی مطلوب برای ورزش به ویژه دوچرخه سواری و پاركينگ خودرو اين مکان را بستر مناسبي براي رفاه حال شهروندی قرار داده است، بستر فراهم شده در این بوستان، فرصت تازه اي بود كه ساروي ها پيش از اين، از آن برخوردار نبوده اند.

جزيره مصنوعي در ميان رودخانه تجن شهربراي برگزاري مراسم هاي مختلف و استفاده شهروندان به مساحت 2150 مترمربع كه با پل كابلي بطول 112 متر به اين بوستان متصل مي شود از جاذبه هاي بوستان ملل است که شهرداری ساری با برگزاری بازارچه های مختلف هنری و غذاهای بومی به دفعات یک وجه از پیوست فرهنگی این پروژه را نمایان نموده است.

10برج نوري با نماد بهار نارنج از جمله تاسيسات روشنايي اين بوستان است كه با جانمايي جلوه زيباتري در شب به اين فضا داده است ، با جانمایی پرچم های ملل مختلف دنیا در این بوستان که جلوه خاصی به آن بخشیده است این مکان به نام بوستان ملل نامگذاری شده است.

مديريت شهري ساري در راستاي پاسخگويي به مطالبات شهروندان و با علم به اینکه راه برون رفت ساری از مشکلات پیش رویش توجه به صنعت  گردشگري می باشد، در پروژه عمراني فاز دوم اين بوستان که در مساحتي بيش از 350 هكتار از پل كابلي شهيد رنجبر تا محله تنگه لته و در مسيري به طول بيش از شش و نیم كيلومتر برنامه ریزی شده است را در دست اقدام قرار داده است.

رستوران، مسير پياده روي، محوطه بازي كودكان، پيست دوچرخه سواري، فضاهاي مذهبي و ... از جمله آيتم هايي است كه در فاز دوم اين بوستان پيش بيني شده است.

بی تردید با عملیاتی شدن فاز دوم بوستان ملل ، قطار توسعه ساری و اقتصاد شهری بر ریل پیشرفت خود با سرعت بیشتری حرکت خواهد نمود.

شایان ذکر است، پروژه های بوستان ملل در حاشیه رودخانه تجن ، بوستان ولایت( تبدیل فضای پادگان به مجموعه فرهنگی اجتماعی)، ابن شهر آشوب ساروی (بازنمایی بخشی از بازار ساری با رویکرد معماری بومی) با پیوست فرهنگی و رویکرد توسعه گردشگری به بهره برداری رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :