آخرین عناوین

چهارشنبه 18 مهر 1397-11:27 کد خبر:63472

با گذشت 5 روز از بارندگی بی‌سابقه:

مردم مازندران همچنان در انتظار آرامش بعد از سیل

روزهای جمعه و شنبه شاهد بارندگی سیل‌آسا در برخی از مناطق مازندران بودیم که موجب شد پس از آن برخی از مردم به‌ویژه شهرهای غربی استان نفس راحتی نکشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در روزهای جمعه و شنبه شاهد بارندگی سیل‌آسا در برخی از مناطق مازندران بودیم که موجب شد پس از آن برخی از مردم به‌ویژه شهرهای غربی استان نفس راحتی نکشند.

درست است باتوجه به کم‌بارشی ضرورت این بارندگی احساس می‌شد ولی شدت بارندگی موجب خسارت به منازل مسکونی، پل‌ها و راه‌های استان شد.

درحال حاضر با گذشت پنج روز از بارندگی هنوز راه ارتباطی چند روستا قطع بوده و از نعمت آب و برق و گاز بی‌بهره هستند.

باوجود اینکه از این حادثه اطلاع داشتیم ولی سیل این‌بار هم مازندران را غافلگیر کرد و با گذشت پنج روز هنوز آرامش به استان مازندران بازنگشت.

به‌ طور حتم این حادثه نیز همانند سایر اتفاقات دیگر از ذهن مردم مازندران پاک نمی‌شود ولی امیدواریم مسئولان همان‌گونه که برای بازگشایی راه ارتباطی و رفع مشکلات قطعی تلاش می‌کنند همان‌طور پیگیر رفع مشکلات مردم باشند تا مردم بتوانند نفس راحتی بکشند.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران، اظهار کرد: درباره بارندگی که از روز جمعه آغاز شد از روز سه‌شنبه اطلاعیه و اخطاریه صادر شد و اطلاع‌رسانی انجام شد و همچنین جلسات شورای مدیریت بحران برگزار شد.

علی نبیان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها پای کار بودند، افزود: بارندگی از ظهر روز پنج‌شنبه تا روز شنبه ادامه داشت که میزان بارش طی این مدت در شهرستان رامسر 313 میلی‌متر گزارش شد که این حجم بارندگی در 24 ساعت در 25 سال گذشته به ثبت نرسیده بود.

وی اضافه کرد: در رودخانه چشمه کیله میزان دبی آب 480 مترمکعب در ثانیه رسید که این میزان در 150 سال گذشته به ثبت نرسیده بود که موجب جاری شدن  روان آب و سیلاب شد.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مردم در مناطق روستایی و شهری دچار چالش شدند، گفت: در روزهای اولیه محورهای اصلی استان بازگشایی کردیم و درحال حاضر نیز ماموران راهداری در روستاهای بالادست تنکابن در حال تلاش هستند که نسبت به بازگشایی راه‌ها و همچنین وصل امکانات زیرساختی اقدام کنند.

نبیان خاطرنشان کرد: میزان خسارت مازندران بر اثر سیل 705 میلیارد تومان بوده که عمده آن در بحث زیرساخت‌ها از جمله راه‌های اصلی و فرعی، پل‌ها، بحث‌های معیشتی، منازل مسکونی، کشاورزی ، دام و آبزی پروری بوده است.

براساس این گزارش، به ‌طور حتم این حادثه نیز همانند سایر اتفاقات دیگر از ذهن مردم مازندران پاک نمی‌شود ولی امیدواریم مسئولان همان‌گونه که برای بازگشایی راه ارتباطی و رفع مشکلات قطعی تلاش می‌کنند همان‌طور پیگیر رفع مشکلات مردم باشند تا مردم بتوانند نفس راحتی بکشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :