آخرین عناوین

جمعه 20 مهر 1397-14:35 کد خبر:63493

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

پیش‌بینی بارش باران و برف در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جدید دمای هوا بین 8 تا 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدرضا رضوی درباره شرایط جوی امروز و روزهای آینده مازندران و شایعاتی مبنی بر سیلابی‌شدن دوباره این استان، اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بعد از ظهر امروز جمعه و برای روز شنبه بارش در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود اما به‌شدت بارندگی اخیر نیست.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 22 مهرماه هوای لطیفی را با کاهش دما و بارش باران خواهیم داشت، افزود: اما برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌های خوبی را داریم که نسبت به بارش‌های 13 و 14 مهرماه کمتر است و تفاوت آن در کاهش دمایی بیشتر، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در هفته گذشته دمای هوا به 12 درجه سانتی‌گراد رسیده بود، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جدید دمای هوا بین 8 تا 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در ارتفاعات بالای هزار متر از سطح دریا نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رضوی درباره شرایط دریا گفت: امروز دریا موج‌های کوتاه دارد اما از روز شنبه بر شدت امواج افزوده می‌شود و در این ارتباط به بهره‌برداران دریای خزر اعلام شده است که از بعد از ظهر امروز شاهد نفوذ سامانه بارشی و شمالی‌شدن جریان هوا هستیم.

وی تصریح کرد: از بامداد روز شنبه وزش باد شدید و مواجی‌شدن دریا را در سواحل مازندران پیش‌بینی می‌کنیم به‌طوری که بیشینه سرعت وزش باد در حوالی ساحل تا 12 یعنی 43 کیلومتر بر ساعت و دور از سواحل تا 16 متر بر ثانیه یعنی 58 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

عضو ستاد مدیریت بحران استان مازندران بیان کرد: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل و دور از آن از 2.5 تا 3.5 متر برآورد می‌شود لذا با در نظر گرفتن تمامی این شرایط و پیش‌بینی‌ها براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بامداد روز شنبه 21 مهرماه تا عصر یکشنبه 22 مهرماه، شرایط برای صیادی مناسب نیست.

وی در پایان گفت: همکاری مردم و توجه به هشدارها و آمادگی مسوولان دو مؤلفه مهمی است که در شرایط وقوع حوادث طبیعی، از کاهش خسارات پیشگیری می‌کند.

براساس این گزارش، در حال حاضر ایستگاه نوشهر با 23 درجه سانتی‌گراد و آلاشت با 11.6 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شرایط دمایی در استان مازندران را دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :