آخرین عناوین

يکشنبه 22 مهر 1397-14:52 کد خبر:63527

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد:

302 فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی 6ماه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 302 تن بر اثر تصادفات رانندگی طی 6ماهه امسال در استان جان باختند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد:در 6 ماهه امسال 302 نفر (227 مرد و بقیه زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها ( محور برون شهری ، برون شهری ، راه روستایی ) شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 230 مورد و محور درون شهری با 72 نفر و راه روستایی با 12 نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 51 ، آمل با 49 و بابل با 30 مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با دو مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، ادامه داد:در 6 ماهه امسال، 9 هزار و 399 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

عباسی گفت:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم درزمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :