آخرین عناوین

پنجشنبه 26 مهر 1397-23:5 کد خبر:63599

انتقاد مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

عدم مدیریت زباله تمام نقاط مازندران را محل دپو می‌کند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: اگر نتوانیم زباله را مدیریت کنیم جای جای استان محل دپو زباله می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسین اصغریان‌رستمی در جلسه با دهیاران شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اگر نتوانیم زباله را مدیریت کنیم جای جای استان مازندران محل دپو زباله می‌شود.

وی افزود: برای مدیریت برنامه‌ریزی شده زباله طرح تفکیک زباله از مبدا جزء سیاست‌های راهبردی استان معرفی شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به نقش دهیاری‌ها بیان کرد: مهم‌ترین بخش طرح تفکیک زباله راهکارها و آموزش‌های ابتکاری دهیاری‌ها به خصوص برای کاهش مصرف پلاستیک است.

این مسئول مطرح کرد: از فضای مجازی برای مدیریت پسماند می‌توان استفاده کرد و از طرفی نمایندگان شهرستان‌ها باید از روستاها بازدید کنند.

اصغریان یادآور شد: این منطقه به دلیل جاذبه‌های گردشگری محل عبور و مرور مسافران است بنابراین ورودی و فضای روستاها باید تمیز باشند و دپو زباله‌ها از جاده فاصله داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرستان گلوگاه باید به شرایط بوم‌گردی توجه ویژه داشته باشد و در جهت تفکیک و کاهش زباله در استان می‌تواند پیشرو شهرستان‌ها باشد.

فرماندار گلوگاه نیز گفت: تفکیک زباله از مبدا، خانه به خانه شروع شده و تمامی دستگاه‌ها و کسانی که با مردم ارتباط مستقیم و نزدیک دارند در این امر سهیم هستند.

محمدرضا تباکی قلعه‌سری افزود: در روستاهای این شهرستان از زمانی که طرح تفکیک زباله آغاز شد، مقدار زباله‌ها به نصف رسیده است.

وی یادآور شد: مشکل اصلی زباله در روستاها، محل دفن آنها است و به دلیل نزدیکی به دریا و جنگل و جهت جلوگیری از آسیب به منابع طبیعی محیط زیست مجوز دپو زباله را در هر منطقه نمی‌دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :