آخرین عناوین

شنبه 28 مهر 1397-9:0 کد خبر:63616

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد:

رشد 5 برابری بیکاری طی 20 سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در کشورمان از 20 سال گذشته تاکنون بیش از پنج برابر شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد محمدپور عمران جمعه‌شب در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز کارآفرینی بین‌المللی شمال کشور و آغاز نخستین کمپ یک‌هفته‌ای کارآفرینی با بیان اینکه امروزه بیکاری یکی از ۱۰ ابرچالش بزرگ کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: بیکاری در کنار بحران‌های آب، بی‌اعتمادی، شبکه‌های بانکی و صندوق‌ها و خانواده از ابرچالش‌ها هستند.

وی افزود: نرخ بیکاری کشورمان ۱۲.۱ درصد اعلام شده که مرکز آمار بیکاری جوانان را ۲۵.۳ درصد می‌داند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه ساخت ایران و ثروتمندی کلان جامعه با تدبیر، اشتغال و کار جوانان و دانشجویان محقق می‌شود، تصریح کرد: باید با پشتکار و حمایت همه مسئولان و متفکران ایده‌های کسب و کار الگوی مناسب برای همه مراکز باشد.

این مسئول با اشاره به نرخ بیکاری و تعریف آن، بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی کشورمان پایین است و به ۴۲.۳ درصد می‌رسد.

محمدپور عمران در بیان نرخ مشارکت اقتصادی، خاطرنشان کرد: به صورت رسمی حدود ۳ میلیون نفر در کشورمان بیکار هستند.

وی با اعلام اینکه مشارکت اقتصادی افرادی را شامل می‌شود که می‌توانند کار کنند و در بازار کار متقاضی برای اشتغال هستند، تصریح کرد: نرخ مشکارت اقتصادی در کشورهای پیشرفته بالای ۶۰ درصد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها پنج برابر شده است هر چند برای نصف شدن نرخ بیکاری دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تا پایان برنامه ششم حداقل باید دو سوم اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها باشد و باید حدود ۶۵۰ هزار فرصت شغلی در سال برای آنها ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه اگر بسیاری از دانشگاه‌های ما چند ماه فعالیت نداشته باشند جامعه متوجه این امر نمی‌شود، گفت: با تربیت نیروهای انسانی کارآفرین در دانشگاه‌ها علاوه بر ایجاد شغل برای آن افراد، برای دیگران نیز کار ایجاد می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا به تنهایی بیش از ۱۰۰ کسب و کار در جامعه ایجاد می‌کنند، ادامه داد: کارآفرینی دانشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در کشورمان این حرکت آغاز شده است.

محمدپور عمران بیان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاهی وابسته به دانشگاه‌ها بوده که خود را وقف توسعه فرهنگ کارآفرینی کردند تا به ایجاد موفقیت کسب و کار دانشگاهی در بین دانشجویان و دیگر افراد جامعه کمک شود.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی علم با روندهای آموزشی، خدمات مشاوره‌ای، ارتباط با صنعت، تربیت نیروی انسانی کارآفرین و کاربردی کردن دانش فنی با ثبت اختراع، ایجاد مجوز کسب و کارهای دانشگاهیان مهیا می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشورهای عضو ۵۰ کشور برتر اقتصاد دنیا OECD از سال ۲۰۰ تاکنون حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: با ایجاد دوره‌های کوتاه مدت کارآفرینی در همه رشته‌ها به همراه مهیا شدن دانشکده‌های کارآفرینی در تولید اشتغال گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :