آخرین عناوین

شنبه 28 مهر 1397-11:4 کد خبر:63619

رئیس اداره محیط زیست بهشهر خبر داد:

دستگیری قاچاقچیان پرندگان شکاری در صحرای امیرآباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اشاره به دستگیری یک گروه از قاچاقچیان پرندگان شکاری در امیرآباد این شهرستان گفت: 4 بهله پرنده شکاری از متخلفان کشف و ضبط شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،زمان رضا احمدی اظهار داشت: یک گروه از قاچاقچیان پرندگان شکاری بامداد امروز در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران و بهشهر در صحرای حسین‌آباد بهشهر دستگیر شدند.

وی افزود: دو نفر از متخلفان اهل بوشهر و یک نفر اهل گلستان است که از آنها چهار پرنده شکاری شامل یک بهله شاهین و سه بهله دلیجه وهمچنین چهار قطعه قمری و یک قطعه کبوتر(به‌عنوان طعمه برای شکار پرنده‌های شکاری) به‌همراه ادوات شکار و یک تفنگ بادی دوربین‌دار کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: متخلفان با تشکیل پرونده برای طی مراحل قضایی تحویل پاسگاه امیرآباد شدند.

این مسئول اظهار کرد: معمولاً پرندگان شکاری در این فصل از مهاجرت پرندگان مهاجر، توسط شکارچیانی که فعالیت غیرقانونی دارند، صید شده و به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می‌شوند.

رضااحمدی بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر مناطقی را که احتمال می‌دهند متخلفان صید پرندگان شکاری در آنجا فعالیت کنند را مورد پایش‌های مستمر قرار می‌دهند که تاکنون 20 فقره چاله‌های بازگیری تخریب شده و تعدادی از ادوات مربوط به صید این پرندگان نیز کشف و ضبط شده است.

وی درباره رهاسازی پرندگان کشف و ضبط‌شده گفت: در این زمینه منتظر نظر قاضی پرونده هستیم تا زمان آن را مشخص کند.

براساس این گزارش، براساس بند (چ) قانون صید و شکار، مربوط به جرائم نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی، جریمه نقدی هر بهله شاهین 60 میلیون و هر بهله دلیجه 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن، دستگاه قضایی نیز به‌عنوان شاکی، متخلفان را به‌لحاظ جنبه عمومی جرم جریمه می‌کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :