آخرین عناوین

يکشنبه 29 مهر 1397-16:38 کد خبر:63642

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

روزهای گرم پاییزی در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای آینده جو پایداری حاکم است و پایان هفته جاری نیز شاهد افزایش دمای هوا در استان خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: بعد از بارندگی‌ها شاهد آسمانی آفتابی در مازندران هستیم که بیشینه دمای هوا مربوط به آمل و بندرامیرآباد با 25 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های هواشناسی برای روزهای آینده جو پایداری حاکم است، افزود: امروز تا روز سه‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر و برای فردا در ارتفاعات رگبار پراکنده دور از انتظار نیست

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه با شکل‌گیری جریانات جنوبی انتظار داریم  افزایش دما اتفاق بیفتد که به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات گاها با وزش باد گرم همراه خواهد بود.

اسدی با اشاره به اینکه تا روز سه‌شنبه تغییرات چندان دمایی نداریم ، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی روزهای پایانی هفته باتوجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش دما باشیم که انتظار داریم دمای هوا در مناطق  مرکزی و شرقی استان به بالای 30 درجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت جوی به کشاورزان مازندران توصیه می‌شود نسبت به برداشت رتون‌های رسیده و آماده‌سازی زمین برای کشت پاییزه اقدام کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران نیز طی روزهای آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :