آخرین عناوین

چهارشنبه 2 آبان 1397-16:55 کد خبر:63700

با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت:

برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان رامسر

نخستین مجمع سلامت شهرستان رامسر با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین و فعالین حوزه سلامت برگزار شد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نخستین مجمع سلامت شهرستان رامسر با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین و فعالین حوزه سلامت برگزار شد و درخصوص اجتماعی شدن حوزه سلامت و لزوم توجه به گروه های مردم نهاد جهت ترویج بخش سلامت بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

اجتماعی شدن سلامت هدف مجمع های سلامت

حسین رنجبران قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون اموراجتماعی این دانشگاه در نخستین مجمع سلامت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه اجتماعی شدن سلامت هدف مجمع سلامت است گفت:مشارکت مردمی ، مشارکت دستکاه های اجرایی ، عدالت و افزایش سوادسلامت چهارمحور حوزه سلامت هستند.

وی افزود:سلامت فقط مربوط به یک دستگاه خاص نیست بلکه سلامت به همه آحاد جامعه برمیگردد و باید محله به محله و خانه به خانه سلامت را گسترش داد.

رنجبران با بیان اینکه بیماری های واگیر که در دهه های گذشته هزاران نفر را به کام مرک کشاند گفت:با افزایش سواد سلامت بیماری های واگیر در کشور کنترل شده است و دیکر مشکلی در این مهم وجود ندارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه عاوم پزشکی مازندران افزود:متاسفانه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت ، سرطان ، فشار و چربی خون و ... یک مشکل جهانی است و باید با خودمراقبتی و مشارکت اجتماعی رفع شود.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رامسر افراد و مدیران با کرامت و حرفه ای در حوزه سلامت دارد اظهار داشت:رامسر پتانسیل شهرستان سلامت را دارد و ما در استان به رامسر افتخار میکنیم چرا که پتانسیل های این شهرستان در سطح بین المللی بی نظیر است.

فعالیت ۶۹۰۰ سفیر سلامت در شهرستان رامسر

حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در نخستین مجمع سلامت این شهرستان ، از ساخت ۶خانه بهداشت ، تجهیز و بازسازی ۸ مرکز بهداشت ، آماده سازی ۳ مکان بیتوته در اشکور ، جنت رودبار و ساداتشهر در سال ۹۶ خبر داد و  افزود : فاز اول پایگاه ۱۱۵ بین راهی جواهرده در هفته دولت به بهره برداری رسید و فاز دوم این پایگاه نیز تا پايان سال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

مبشری با بیان اینکه بیمارستان رامسر در طرح تحول سلامت پیشرفت چشم گیری داشت گفت:احداث اورژانس در ۲طبقه ، تجهیز و افزایش امکانات ، خریداری و نصب مدرن ترین دستگاه سی تی اسکن و پیشرفت ۵۵درصدب مرکز مطالعات سرطان از جمله این اقدامات است.

وی افزود:انجمن ها ، موسسات و کانون های مردمی زیادی در شهرستان در جهت ارتقا حوزه سلامت فعالیت دارند بطوری که ۶۹۰۰ سفیر سلامت در شهرستان داریم .

مردم در برهه ای بیماری خود را کتمان می کردند

محمد آزاد فرماندار رامسر در مجمع سلامت این شهرستان با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار موثری داشته است گفت : در برهه از تاریخ کشور ، مردم بیماری خود را به دلیل هزینه های سنگین کتمان میکردند اما با بسته هایی که دولت تدبیر و امید ارائه داد اين مشکل رفع شد.

وی افزود:مشارکت مردم همیشه باعث پایداری کارها می شود که در عرصه سلامت نیز باید به این مهم توجه شود

لزوم افزایش انگیزه مشارکت مردم در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی

سبحان بهرامی رییس نظام پزشکی رامسر در نخستین مجمع سلامت این شهرستان با بیان اینکه رامسر شهر سازمان های مردم نهاد است گفت : این سازمان های مردم نهاد بعضا در غرب مازندران کم نظیر و بی نظیر است و این نشان دهنده مشارکت مردم رامسر است.

وی افزود: توسعه وقتی نهادینه می شود که از گروه های پایین شکل بکیرد و توسعه ای که بخواهد از بالا تشکیل شود منجر به شکست می شود.

بهرامی گفت:ارتباط بین مردم و سلامت امری بسیار مهم است که باید از همه ظرفیت ها بهره برد.

رییس نظام پزشکی رامسر نگاه سیستماتیک به حوزه سلامت را بسیار مهم تلقی کرد و گفت:دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید انگیزه مردم رامسر را برای مشارکت بیشتر افزایش یابد.

نگاه به حوزه سلامت رامسر باید فراملی باشد

حجت الاسلام سید جعفر رضایی امام جمعه رامسر در نخستین مجمع سلامت این شهرستان با بیان اینکه رامسر شهرستانی خیر پرور و مشارکت جو است گفت : مجمع خیرین سلامت در رامسر آغاز به کار کرده است و باید تقویت شود.

وی افزود:اسلام به حوزه سلامت نگاه بسیار ویژه و خاصی دارد و باید استراتژی سلامت جامعه در آینده تدوین شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت و تمشیت امور باید در راستای رسیدن بندگان به خدا باشد گفت:دین عقل سالم را در بدن سالم میداند که باید نگاه دینی به حوزه سلامت داشت.

وی افزود:اگرچه معتقدم سیاست ما عین دیانت ماست اما سیاسی کاری درحوزه علم و بهداشت بسیار آسیب زا است.

امام جمعه رامسر با بیان اینکه پتانسیل و انگیزه کار در حوزه سلامت رامسر بسیار بالاست گفت:نگاه ویژه ، تقویت بنیان ها و امکانات به حوزه سلامت رامسر باید فراملی باشد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :