آخرین عناوین

شنبه 5 آبان 1397-9:55 کد خبر:63745

واکنش مدیرکل امور شهری استانداری به استعفای 3 شهردار:

استعفای شهرداران به خواسته خودشان بوده نه فشار شورا

مدیرکل دفتر امور شهری و استانداری مازندران گفت: هر کدام از شهرداران شهرهای رامسر، بابلسر و نکا، مستقلا دلایل خاص خودشان را برای استعفا داشته‌اند.


به گزارشخزرتیترخبر وبه نقل از بلاغ،سیدمحمد محمدی تاکامی در خصوص روند سریالی استعفای شهرداران در مازندران که به تازگی با انتشار استعفای مهدی احمدی شهردار نکا به سه نفر طی ماه جاری رسیده است، اظهار داشت: تا این لحظه به طور رسمی استعفای شهردار نکا نهایی و اعلام نشده است و در حال بررسی است که نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی افزود:هر کدام از شهرداران شهرهای رامسر، بابلسر و نکا، مستقلا دلایل خاص خودشان را برای استعفا داشته‌اند و این امر از سمت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و یا شوراهای شهری نبوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در متن استعفای هر یک از شهرداران مستعفی مواردی نظیر مشکلات خانوادگی، کاری و غیره عنوان شده است و باید بپذیریم که شهردار بودن کار سخت و دشواری است که از 5 صبح تا 12 شب باید در میدان بود و در مواقع بحرانی، شرایط سخت‌تر هم خواهد شد.

این مسئول در خصوص اینکه شنیده می‌شود دلیل استعفای شهردار بابلسر تخلفات مالی بوده است، گفت: ما تا این لحظه به تخلف مالی نرسیدیم و موردی در این خصوص برای ما به اثبات نرسیده است، حال اگر این موضوع از سوی مراجع دیگر بررسی و یا اعلام شده است، بنده اطلاعی ندارم.

این گزارش حاکی است 17 مهرماه سال‌جاری بود که سیدمرتضی شفیعی شهردار بابلسر از سمت شهرداری این شهر استعفا کرد.

شهردار سابق بابلسر با بیان اینکه به دلیل گرفتاری‌های زندگی و مشکلاتی قادر به ادامه فعالیت نیستم، درخواست استعفا داد که با تایید 6 عضو شورای شهر این شهرستان با این تقاضا موافقت شد.

کمتر از یک هفته پس از استعفای شفیعی خبر بازداشت وی توسط دستگاه‌های ذیربط به دلیل اتهامات مالی دست به دست چرخید که اعلام شده بود پرونده وی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و  پرونده منجر به صدور حکم قطعی نشده است.

بر اساس این گزارش 5 روز بعد از این خبر، در 21 مهرماه سال‌جاری بود که مظاهر باقرسلیمی شهردار رامسر با موافقت شورای شهر رامسر از سمت خود استعفا داد.

باقر سلیمی دلیل استعفای  خود را  پاره‌ای از مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام  و شورای شهر نیز با اکثریت آراء، با استعفای وی موافقت کرد.

سوم آبان نیز خبر استعفای مهدی احمدی در رسانه‌ها منتشر شد که احمدی شهردار نکا با بیان اینکه، اختلاف سلیقه‌ها شرایط را برای ادامه فعالیت سخت کرده بود، استعفای خود را تایید کرد.

احمدی که استعفای خود را کتبا به شورای اسلامی شهر نکا تحویل داده بود، با تشکیل جلسه اضطراری و با 6 رای موافق شورای شهر نکا با این استعفا نیز موافقت شد.

باید دید این سریال تا پایان سال به کجا خواهد رسید؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :