آخرین عناوین

شنبه 19 آبان 1397-8:48 کد خبر:63925

اخبار شهرداري ساري در هفته گذشته:

تقدیر از شهرداری ساری از سوی ستاد اقامه نماز استان/ فعال شدن بخش نقد شایسته در پرتال شهرداری

روابط عمومي شهرداري ساري در راستاي اطلاع رساني جامع از عملكرد و فعاليت هاي خود ، در اين بسته خبري به انعكاس تيتر و خلاصه‌اي از مهم‌ترين اخبار شهرداري مركز استان پرداخت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري،روابط عمومی شهرداری در راستاي اطلاع رساني جامع از عملكرد و فعاليت هاي خود ، بسته خبري را به صورت هفتگي تهيه مي نمايد،در اين بسته خبري به انعكاس تيتر و خلاصه‌اي از مهم‌ترين اخبار شهرداري مركز استان پرداخته خواهد شد.

 تقدیر از شهرداری ساری از سوی ستاد اقامه نماز استان

مدیریت شهری با فعالیت هایی که در راستای ترویج  فرهنگ اقامه نماز مطابق معیارهای برنامه های سالانه  در سال گذشته اجرایی نموده است، از سوی ستاد اقامه نماز استان مورد تقدیر قرار گرفت.

شایان ذکر است ،پیش بینی اعتبارات مورد نیاز نمازخانه ای و تامین ائمه جماعت مورد نیاز سازمان ها ، منا طق و واحدهای تابعه و همکاری با ستاد اقامه نماز در امور تبلیغاتی ، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع نماز ، انتخاب و تکریم از برگزیدگان ، تقدیر و تجلیل از فعالان و خادمان امر نماز و برگزاری دوره های آموزشی و نشست های تخصصی نماز ، مستند سازی از فعالیت ها و برنامه های نمازی از اقدامات شاخص شهرداری ساری در  ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده است.

برپایی بازارهای هفتگی / عرضه مستقیم فراورده های کشاورزی

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مرکز استان ، در راستای انجام وظایف سازمانی ، برپایی و نظارت مستمر بر بازارهای هفتگی سطح شهر که در آن بیش از هزار نفر  فعالیت دارند  را در دستور کار داده است.

بازارهای هفتگی که در 14 محله شهر  و بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته برپا می شود ، فضای مناسبی را برای شهروندان در زمینه عرضه مستقیم فراورده های کشاورزی بدون واسطه گری و با قیمت مناسب ، سهولت دسترسی و تامین مایحتاج روزانه ، کاهش سفرهای درون شهری به وجود آورده است.

شایان ذکر است ، شهروندانی که متقاضی فعالیت در این بازار هستند می توانند برای نام نویسی و اخذ کارت شناسایی به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ساری مراجعه نمایند.

بخش نقد شایسته در پرتال شهرداری

با توجه به به اينكه ايجاد شهر الكترونيك يكي از اهداف مديريت شهري در سال هاي اخير بوده است ، روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري با هدف ارتباط دوسويه بهتر و تعامل با شهروندان ، بخش نقد شایسته در پرتال شهرداری را فعال کرده است.

هدف از ايجاد و فعال نمودن بخش نقد شایسته ، تعامل و همراهی بهتر میان  شهروندان با  مديريت شهري بوده و شهروندان ميتوانند با ارائه نظرات و انتقادات شایسته در زمینه موضوعات حوزه شهري ياريگر شهرداري ساري در مسير توسعه مركز استان باشند.

فرهنگ عمومی جاری شدن عناصر مادی و غیر مادی جامعه شهری

فرهنگ عمومی یکی از بارزترین نمادهای سبک زندگی یک جامعه است که تاثیری مستقیم بر توسعه پایدار مبتنی بر سرمایه انسانی دارد و ارتقای آن تنها ناشی از افزایش سطح سواد و دانش جامعه نیست، بلکه نشان از فهم بایدها و نبایدها ، ارزشهای یک جامعه و گذار درست از سنت به مدرنیته دارد.

شهرداری ساری ، با آموزش های شهروندی در حوزه مدیریت شهری مانند پسماند ، حمل و نقل عمومی و خدمات ایمنی با نگاه محله محور و مشارکت و همراهی شهروندی ، اجرای پروژه های عمرانی در زمینه روان سازی ترافیک مانند روگذرها  و زیرگذرها که کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و برقراری تعامل دوسویه با شهروندان اقدامات موثری را در پیوند با اصل مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی نموده و در دستور کار قرار داده است.

تیم مدیریت شهری با اجرایی نمودن طرح هایی مانند هر محله یک پارک ، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد فضای بازی کودک و ورزش همگانی در پارک ها در کنار احیای بافت بومی مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی مانند ابن شهرآشوب توانسته است نشاط و پویایی شهری را با حفظ عناصر هویت بومی سرلوحه عمل قرار دهد چرا که معتقد است فرهنگ عمومی در شهر  انسان محور خواهد بود.

ارائه خدمات اجتماعی در گرمخانه های شهرداری ساری

شهرداری ساری در راستای حمایت از همشهریان نیازمند، اقدام به دایر نمودن  خانه خدمات اجتماعی (گرمخانه )، جهت اسکان این افراد کرده است.

اسکان ، خدمات بهداشتی ونظافتی ، مشاوره وخدمات مددکاری ، خدمات درمانی سرپائی وهمچنین آموزش مهارتهای زندگی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر و ارجاع به مراکز درمانی ، از جمله خدماتی بوده  که به مددجویان درگرمخانه ها ارائه می شود.

شهروندان می‌توانند عزیزان نیازمند را شناسایی و طی تماس با شماره ۰۱۱۳۳۰۳۲۱۸۸ به گرمخانه‌های شهرداری ساری معرفی نموده تا مرکز خدمات اجتماعی شهرداری ساری نسبت به اسکان و پذیرایی از آنان اقدام کند.

گردشگري و فرهنگ، كليد واژه توسعه ساري و مازندران است

آنچه اهميت 14 آبان، روز ملی مازندران را براي این استان دوچندان مي‌سازد، ظرفيت‌ فراواني‌ست كه استان سرسبز ما به لحاظ گردشگري دارد.

دريا، جنگل، سرمايه و نيروي انساني مستعد، تاريخ و فرهنگي كهن و نيز، نزديكي به مركز كشور، تنها بخشي از اين ظرفيت شگرف جهت استفاده از صنعت گردشگري براي توسعه مازندران به‌عنوان ركن اصلي اين صنعت است كه اگرچه در اين سال‌ها بيشتر مورد توجه خواص استان قرار گرفته اما هنوز به مرحله‌اي نرسيده كه به آن به شكل جدي و به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين راه‌هاي برون‌رفت از مشكلات اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي، نگريسته شود.

با اين حال تيم مديريت شهري در ساري؛ مركز استان مازندران، در طي اين 6 سال اخير همواره استفاده از ظرفيت‌هاي متنوع ساري و كل استان را جهت احياي فرهنگ گردشگري مورد توجه قرار داده و در اغلب طرح‌ها و پروژه‌هاي انجام شده در ساري، به مقوله گردشگري و توسعه ناشي از آن به شكل ويژه‌اي پرداخته است.

شهرداري ساري و تمامي بخش‌هاي مختلف آن در اين مدت كوشيده‌اند تا با تعريف پيوست‌هاي فرهنگي با نگاه توسعه گردشگري، سمت و سوي نگاه‌هاي توسعه‌محور در مازندران را به سمت احيا و ارتقاي اين ظرفيت خدادادي، معطوف كند چرا كه معتقد است، گردشگري، در كنار كشاورزي و صنعت و معدن (و گاه حتي مقدم بر آنها) مي‌تواند با داشتن يك برنامه جامع و كلان‌نگر، مازندران را به سرعت به نقطه تعالي توسعه و تكامل برساند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :