آخرین عناوین

شنبه 19 آبان 1397-18:17 کد خبر:63939

بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از پروژه های در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی مازندران

وزیر بهداشت همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پروژه های درمانی در حال احداث در قائمشهر و بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی سینا ساری بازدید کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پروژه های درمانی در حال احداث در قائمشهر و بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی سینا ساری بازدید و وضعیت درمانی را بررسی کرد.

جان بابایی هدف از سفر به مازندران را بازدید از پروژه های درمانی در حال احداث وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: سه پروژه در شهرستان قائمشهر جزو پروژه های مهم وزارت بهداشت است که کلینیک ویژه این شهرستان یکی از این پروژه های در حال احداث می باشد و امیدواريم تا پايان سال ۹۸ به بهره برداري برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان جایگزین رازی اشاره کرد و گفت:وظیفه ی احداث این بیمارستان از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت واگذار شده است که در این سفر منابع مالی برای اتمام آن بررسی شد.

وی افزود: پروژه دیگری نیز با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در بیمارستان رازی در حال ساخت است که تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسدو به بخش اورژانس بیمارستان و سایر بخش های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت.

جان بابایی به پروژه های بیمارستان بوعلی سینا و امام خمینی (ره) ساری نیز اشاره کرد و گفت: کلینیک ویژه بیمارستان بوعلی سینا ساري بزرگترين کلينيک ويژه دانشگاه علوم پزشکي مازندران مي باشد که تاکنون پيشرفت فيزيکي خوبي داشته است اميدواريم در سال ۹۸ به بهره برداري برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فاز دوم بیمارستان بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: فاز دوم بیمارستان که شامل بخش های بستری، اورژانس و اتاق عمل است که امیدواریم تا اواسط سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

وی در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف طرح تحول سلامت عدالت در سلامت، دسترسی مردم و توسعه فیزیکی بخش های بهداشت و درمان است که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

جان بابایی با بیان اینکه در محروم ترین نقاط کشور نیز بیمارستان احداث یا در حال ساخت است، گفت: ۲۷ هزار تخت بیمارستانی در طرح تحول سلامت به تخت های بیمارستانی افزوده شده است که بیش از نیمی از آن ها در مناطق محروم مي باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه پس از اجرای طرح تحول بیش از ۳ هزار پزشک متخصص در شهرهای محروم و کم برخوردار خدمات درمانی ارائه می دهند، گفت: در هر یک از شهرهایی مانند سراوان، خاش و نیکشهر در سیستان و بلوچستان و همچنین مناطق محروم استان بوشهر بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ متخصص وجود دارد که نشاندهنده آن است که طرح تحول سلامت دسترسی به خدمات بهداشتی و درماني را براي مردم فراهم کرده است.

وی تامین منابع مالی را مهمترین مسئله ای دانست که می تواند به طرح تحول سلامت آسیب بزند و افزود: برای خرید دارو، ملزومات و لوازم مصرفی در بیمارستان نیازمند منابع مالی هستیم بنابراین وزارت بهداشت برای انجام تعهدات خود نيازمند اجراي تعهداتي که در بودجه ديده شده( تخصيص يک درصد ارزش افزوده و هدف مندي يارانه ها) است.

جان بابایی ادامه داد: یکی از محل های تامین مالی ارائه دهندگان خدمت، بیمه ها هستند که اگر بیمه ها نتوانند هزینه های درمانی را پرداخت کنند به ارائه کنندگان خدمت آسیب وارد می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: امسال پرداخت بیمه ها نسبت به گذشته منظم تر شده است ولی مطالبات ما از سالهای گذشته وجود دارد.

وی به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد وگفت:زمانی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند مجبورند از مراکز دولتی خدمت بگیرند بنابراین نباید منابع بودجه دولت در حوزه بهداشت و درمان در سال آینده کاهش پیدا کند زیرا براساس آمار میزان مراجعات مردم به مراکز دولتی نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است.

در این بازدیدها معاون درمان وزارت بهداشت را رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اعضای هیات رییسه این دانشگاه همراهی کردند و در بازدید از پروژه های شهرستان قائمشهر نیز رضیان و ادیانی نمایندگان مردم قائمشهر ، جویبار و سوادکوه  حضور داشتند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :