آخرین عناوین

سه شنبه 22 آبان 1397-11:2 کد خبر:63998

تشکیل ستاد انتخاباتی کاندیدای خاص شهرهای استان در واحدهای دانشگاه آزاد مازندران:

از قطع الرجال در دانشگاه ساری تا تداوم عزل و نصب های عجیب و در دانشگاه آزاد و سکوت نمایندگان

گویا در دانشگاه آزاد واحد ساری قطع الرجال آمده که سرپرست دانشگاه آزاد مازندران، در اقدامی عجیب معاونان و مدیران را از شهرهای دیگر به واحد ساری تحمیل می کند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین منصوریان که کمتر از سه ماه است به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد استان مازندران منصوب شده موجی از عزل نصب ها را آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد. 

عزل و نصب هایی که بیشتر از آن که جنبه سیستمی و شایسته سالاری داشته باشد، رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی دارد و گویا ایشان و تیم مشاوره ی ایشان به دنبال حذف برخی چهره ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان هستند.

بعد از اقدام عجیب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در اخراج و صدور حکم عدم همکاری با نیازآذری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، منصوریان سرپرست جدید این دانشگاه به دنبال حذف کلیه چهره ها و مدیرانی است که با نیازآذری در سطح واحد ساری و استان همکاری داشتند.

این در حالی است که نیازآذری در طی 12 سال مدیریت خود همواره از مدیران شایسته و توانمند فارغ از جناح های سیاسی استفاده می کرد.

بررسی این عزل و نصب ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان در طی سه ماه اخیر در جدول زیر قابل تامل و تفکر است

مسئولیت

عزل شده

نصب شده

رئیس واحد ساری و استان

کیومرث نیازآذری(استاد تمام رشته مدیریت آموزشی، حدود12 سال ریاست واحد ساری، مدیر نمونه کشوری)

حسین منصوریان (دانشیار گروه ادبیات فارسی، معاونت سما قائمشهر)

معاونت توسعه ومدیریت منابع انسانی

خسرو فغانی ماکرانی (دانشیار رشته حسابداری، معاون واحد ساری و رئیس شورای اداری و مالی استان)

جواد بابایی (مربی رشته حسابداری و مدیر مالی واحد بندرگز، دانشجوی ترم 2 دکتری )

معاونت سما ساری

سید احمد میریان (استادیارگروه علوم قرآنی، قاری برجسته و ممتاز کشوری)

عبدالرضا بابایی (مربی گروه کامپیوتر واحد سما ساری، دانشجوی دکتری)

رئیس واحد چالوس

محمدباقر پاشا (دانشیار رشته شیمی، معاون سابق واحد چالوس)

فعلا با سرپرست موقت اداره می شود

مدیرکل روابط عمومی

نوید محسنی (دانشجو دکتری کامپیوتر، خبرنگار و مدیر  روابط عمومی برتر کشور)

علی جوانمرد (لیسانس کشاورزی، بدون سوابق رسانه ای)

روند عزل و نصب ها بیانگر این موضوع است که منصوریان بدون سابقه مدیریتی خاصی به کرسی ریاست در استان دست یافته است و همین موضوع باعث شده تا نتواند فرصت ها و چالش ها و افراد را شناسایی کند و گویا خط و مشی را گروهی دیگر برای ایشان تبیین می کند.

اتفاقی که موجب نارضایتی استادان و کارکنان و دانشجویان واحدهای استان مازندران شده است و برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان در سفر اخیر طهرانچی به مازندران در نامه ای اعتراض شدید خود از انتصاب عجولانه و عزل و نصب های سیاسی و انتخاباتی کردن فضای دانشگاهی اعلام کردند.

در ادامه این عزل و نصب ها نیز روز سه شنبه 22 آبان رامین عرب مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان عزل و اصغری مدیر حراست قائمشهر منصوب می شود.

گویا در واحد ساری قطع الرجال آمده است که معاونان و مدیران از بهشهر و قائمشهر به واحد ساری تحمیل می شوند.

این درحالی است که اصغری نیروی قراردادی و مامور به خدمت در واحد قائمشهر است و بررسی سوابق و تجربه ایشان و انتصاب ایشان در جایگاه حراست استان سوالات زیادی را مطرح می کند.

شنیده های حاکی از آن است که سایر معاونین و حتی مدیران ستادی نیز در روزهای آینده تغییر خواهند کرد و غالب افرادی که به مسئولیت می رسند افرادی از واحد بهشهر و قائمشهر و یا با اصالت بهشهری هستند که این تغییرات شائبه حضور منصوریان برای انتخابات مجلس در سال آینده را قوت می بخشد.

در پی اقدامات مشابه در سایر استان ها در روزهای اخیر نیز جمعی از استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نامه ای خطاب به علی اکبر ولایتی از عملکرد تیم مدیریتی دانشگاه که تعلق خاطری به دانشگاه آزاد اسلامی ندارند و از دانشگاه های دولتی به عناوین مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند و دانشگاه آزاد را اولویت دوم خود می دانند اعتراض کردند و اکنون دامنه این اعتراضات در حال گسترده تر شدن است.

اعتراضاتی که در استان مازندران و واحد ساری به جهت عزل و نصب ها عجیب و اعمال سلیقه های شخصی و سیاسی و کاهش حقوق استادان و کارکنان به بهانه های مختلف به سرعت در حال افزایش است که این تغییرات غیر منطقی و بدون فکر باعث بوجود آمدن تبعات اجتماعی زیادی در جامعه فرهیخته و دانشگاهی استان می شود.

آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، جناب علی اکبر ولایتی باید شخصاً در این موضوع وارد شده و از این همه تغییرات انتخاباتی و سیاسی که قطعا باعث می شود ضربه بزرگی به جامعه علمی استان مازندران و حتی کشور وارد شود، جلوگیری نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :