آخرین عناوین

سه شنبه 22 آبان 1397-18:57 کد خبر:64014

افشاگری عضو شورای شهر ساری:

تکذیب انتصاب عضو شورا به عنوان معاون عمرانی استانداری/تخلف آشکار 5 میلیارد تومانی در شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: هرگونه اعلام گزینه‌ها مبنی بر انتصاب بنده به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران را تکذیب می‌کنم.


به گزارش خزرتیترخبر، اسفندیار عشوری عصر روز سه شنبه در سی و سومین نشست شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت:هرگونه اختصاص بودجه از سوی شهرداری به این سازمان تا پیش از تصویب بودجه در شورای شهر غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: شهردار به عنوان رئیس شورای سازمان عمران شهرداری باید بودجه این سازمان را برای تصویب به شورای شهر ارایه دهد که تاکنون این کار انجام نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: شورای اسلامی شهر باید جلوی هزینه کرد سازمان عمران شهرداری ساری را که فاقد بودجه مصوب است به عنوان ناظر بگیرد.

وی اختصاص غیرقانونی بودجه به سازمان عمران از سوی شهرداری ساری را ناشی از ضعف نظارت شورای اسلامی شهر دانست.

& الزام شهرداری به ارایه لایحه قرارداد واگذاری

عشوری همچنین از واگذاری املاک از سوی شهرداری این شهر بدون تصویب شورای اسلامی نیز انتقاد کرد و گفت: اگرچه شورای شهر اجازه تامین 2 هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری را به صورت غیرنقدی از جمله واگذاری املاک را داد، ولی باید نوع ملک قابل واگذاری باید به تصویب شورا برسد.

وی اضافه کرد: شهرداری موظف است تا فهرست املاک و قراردادها در حوزه واگذاری را به شورای شهر ارسال کند و در صورت تصویب شهرداری می تواند نسبت به واگذاری اقدام کند.

عشوری اظهار داشت: برای رفع مشکل واگذاری ها ازسوی شهرداری این نهاد لایحه ای را برای چگونگی واگذاری و انعقاد قرارداد به شورا ارسال کند تا با تصویب شورا برای همیشه به این بلاتکلیفی پایان داده شود.

& تصویب 1.5 میلیارد ریالی اعتبار برای پرداخت غرامت

شورای اسلامی شهر ساری در این نشست برای جبران خسارت های ناشی از آبگرفتگی چند واحدمسکونی شهروندان این شهر 1.5 میلیارد ریال بودجه مصوب کرد.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری موظف شد تا این بودجه مصوب را در اختیار شهروندان خسارت دیده از آبگرفتگی به خیابان دانش این شهر پرداخت کند.

براثر بارش مهرماه سال جاری در مازندران به بیش از 2 هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد و هزینه خسارت به زیرساخت ها 7 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

& تکذیب انتصاب عشوری به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران

اسفندیارعشوری با انتقاد از اعلام اخبار شایعات برای انتصابات افراد در فضای مجازی، اظهار داشت: بنده هیچ پیشنهادی برای تصدی معاونت عمرانی استانداری مازندران نداشته و ندارم.

وی افزود: اخباری مبنی بر اعلام بنده به عنوان گزینه سرپرستی معاونت عمرانی استانداری مازندران کذب بوده و بنده تمایلی برای قبول این مسئولیت نداشته و ندارم و اگر خدمتگزار باشم در همین پارلمان شورایی در خدمت شهروندان خواهم بود.

علی نبیان معاون پیشین عمرانی استاندار مازندران امروز در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه منصوب شده است.

اسلامی دو هفته گذشته با رای نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی منصوب و در نخستین جابجایی خود معاون عمرانی استانداری مازندران را به سمت سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرده است.

&فرماندار مصوبه خلاف قانون شورا را تایید نکرد

اسفندیار عشوری درباره روند اقدامات انجام شده و عملکرد کمیته انطباق و اقدامات خلاف قانونی که شورا انجام داده، اظهار کرد: فرماندار دو روز دیرتر به شما پاسخ داد، به شما اعلام کرد که باید موارد را پاسخ دهید.

وی با اعلام اینکه فرمانداری مصوبه خلاف قانون شورا را تایید نکرده است، افزود: فرمانداری به وظیفه قانونی خویش در پاسخ به موقع عمل نکرده که ظرف مدت 10 روز پاسخ دهد و در دوازدهمین روز پاسخ داد اما مصوبه کمیته انطباق را تایید نکرده است.

عشوری یادآور شد: اینکه اعضای شورای فتح باب بسیار غلطی را راه بیاندازند و پروژه برای پیمانکار تعریف کرده و پروژه در اختیار پیمانکار قرار دهند اقدام 100 درصد خلاف قانون است.

&شهرداری باید ترک تشریفات می‌گرفت

وی اضافه کرد: شهرداری اجازه دارد 25 درصد از مبلغ قرارداد را افزایش یا کاهش دهد،همچنین می‌تواند اگر 7 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده 25 درصد از این مبلغ را به پیمانکار ابلاغ کرده و  پیمانکار تا این سقف فعالیت کند.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: مازاد بر این رقم را باید ترک تشریفات می‌گرفتند و از طریق آگهی واگذار می‌کردند.

&تخلف آشکار 5 میلیارد تومانی در شورای شهر

وی خطاب به رئیس شورای  شهر به بنده اعلام کنید که به استناد کدام ماده قانونی اختیارات شورا، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به شهرداری ابلاغ کردید که با پیمانکار قرارداد منعقد کند.

&نگران پروسه ترک تشریفات بودیم

روایت علی‌اکبر ذلیکانی در ارتباط با علت تصویب افزایش بودجه 5 میلیارد تومانی برای پروژه زیرگذر شهید علمدار شهرداری نقشه‌ای را با همه جزئیاتش برآورد کرده و یک قیمت پایه‌ای استخراج می‌کند، این نقشه با همه جزئیات در اختیار پیمانکارانی که متقاضی شرکت در منقاصه بوده قرار می‌گیرد، آنها خارج از اینکه چه عددی را شهرداری خارج از فهرست بها محاسبه کرده یک عددی را براساس واقعیت بیرون استخراج کردند، تفاوت اساسی قیمتی بین فهرست بها و واقعیت‌های بازار وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر برای اینکه گرفتار استانداری و پروسه ترک تشریفات نشوند، نسبت به تصویب این بودجه اقدام کردند.

&فرماندار باید پاسخگو باشد

وی اضافه کرد: این موضوع را تصویب کردیم که اگر کمیته انطباق که مرجع رسیدگی است اگر تصویب کرد پروژه به سرانجام برسد ،از این به بعد مسئوولیت با ما نیست، فرمانداری در این زمینه باید پاسخ گو باشد.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: در حال حاضر گلایه ما این است که با وجود کمک‌های انجام شده و تصویب بودجه خلاف قانون پروژه تعطیل شد، حرف‌ها و اظهارات اصحاب رسانه درست است، خود فرماندار ساری هم با وجود اینکه می‌داند تخلف انجام شده اما به خاطر شهر و برای اینکه پروسه اجرای آن طولانی نشود، جلوی اجرای پروژه را نگرفته است.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: با مساعدتی که شورا، فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرای کردند و همه مسئوولیت به جان خریدند پروژه تعطیل است و دلیل آن هم نداشتن معاونت فنی است و در طی روزهای آینده من مجبور هستم که حرف بزنم.

&عشوری وارد این موضوع نشود

مدینه عضو شورای شهر ساری که نسبت به اظهارات عشوری اعتراض داشت، گفت: مسئول این موضوع کمیته انطباق است، بنده استعداد دارم که وارد موضوع نشوید.

عشوری در پاسخ این اظهارات مدینه گفت: بنده وارد این موضوع می‌شوم، شورا در این مصوبه تخلف داشته و این کار خلاف توسط  رئیس شورا جهت‌دهی شده است.

وی با اعلام اینکه اقدام خلاف انجام شده است، افزود: بنده این موضوع را ثابت می‌کنم.

&نقیبی با اطلاع تخلف کردیم

عشوری خطاب به فرامز نقیبی یکی از اعضای شورای شهر ساری که شما چرا با وجود اینکه می‌دانستید تخلف است، نسبت به این مصوبه رای دادید، و اگر می‌دانستید خلاف است چرا رای دادید؟

مدینه رئیس شورای شهر ساری با اعلام اینکه این موضوع تنها با رای بنده به تصویب نرسیده است، افزود: همه اعضا شورای شهر نسبت به این مصوبه رای دادند.

نقیبی دیگر عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه همه با وجود اطلاع از این مصوبه خلاف نسبت به آن رای دادیم و همه شاهد هستند و بنده به مسئولان شهرداری قسم دادم که از این بعد مصوبه این چنین وارد صحن شورا نشود.

&نجاریان من در جلسه نبودم

براساس این گزارش، سعید نجاریان در این جلسه اعلام کرده است که در زمان تصویب این جلسه در شوار حضور نداشت، سایر اعضای شورا هم نسبت به تخلف بودن این مصوبه اقرار کردند، اما آنچه که امروز نگرانی جدی مردم در ورودی شهر ساری، پروژه رها شده زیرگذر شهید علمدار ساری است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :