آخرین عناوین

چهارشنبه 23 آبان 1397-9:50 کد خبر:64020

اندراحوالات این روزهای نمایندگان مازندران:

نمایندگان مازندران بدنبال چه گزینه ای برای استانداری هستند ؟

در حالی بحث داغ انتخاب استاندار برای مازندران داغ و داغ تر می شود که نمایندگان استان به عنوان یکی از مهمترین ارکان این انتخاب به شمار می روند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز،در حالی بحث داغ انتخاب استاندار برای مازندران داغ و داغ تر می شود که نمایندگان استان به عنوان یکی از مهمترین ارکان این انتخاب به شمار می روند .

براساس این گزارش، هر چند اصل تفکیک قوا و ادعای نمایندگان مجلس همواره بر عدم دخالت در انتصابات است اما به هیچ عنوان نمی توان تاثیر پارلمان نشینان را بر انتصابات مختلف کتمان کرد.

از سویی خود نمایندگان نیز که همواره تمایل دارند چنان وانمود کنند که دخالتی در تمام سطوح انتصابات ندارند در اظهارات خود و با بهانه های مختلفی چون مشورت دادن به دولت، وزیر و استاندار و مدیران کل و گاهی فرمانداران ، مستقیما در انتصاب افراد مورد نظر دخالت می نمایند.

به هر روی این روزها بحث بر سر بالاترین مقام اجرای دولت در مازندران است و انتصاب استاندار برای نمایندگانی که ادعای عدم دخالت در انتصابات را دارند از اولویت اصلی برخوردار است!

گفته می شود جمعی از نمایندگان با امضای نامه ای به وزیر کشور خواستار انتصاب استاندار بومی با اولویت احمد حسین زادگان سرپرست فعلی استانداری شده اند.

شنیده ها حاکی است ، برخی از نمایندگان نیز در جلساتی با محمد رضا صالحی استاندار پیشین خراسان شمالی بر روی انتخاب وی به توافق رسیدند و دست به قلم شدند تا دولت را ترغیب به انتصاب وی نمایند.

این همه ماجرا نیست ! روز گذشته یکی از نمایندگان هرمزگان پرده از گزینه ای دیگر برای استانداری مازندران برداشت!

نماینده مردم بندرعباس در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت جابجایی استانداران و زمزمه های انتقال فریدون همتی به استانهای دیگر، گفت: نمایندگان استان مازندران در پرسش‌های در خصوص همتی از ما داشتند و قصد داشتند به عنوان استاندار از وی در مازندران بهره ببرند.

از طرفی دیگر « سعید ناجی » معاون استاندار سمنان که البته احتمال انتصاب وی چند روزی است که برای استانداری مازندران ضعیف تر شده بود نیز از روز گذشته دوباره قوت گرفت و به گفته یک منبع آگاه تاکنون موافقان وی در مجمع نمایندگان استان از 5 نفر عبور کرده است.

با یک حساب سرانگشتی گزینه های استانداری مازندران که عمدتا از سوی نمایندگان نیز پشتیبانی می شوند از مرز 10 گزینه گذشته که هر کدام بین حداقل 1 تا حداکثر 5 نماینده حامی دارند.

با همه مطالب عنوان شده ، نکته ای که بیش از همه مورد توجه قرار می گیرد، امضا و یا حمایت برخی از نمایندگان از چند گزینه به صورت همزمان است!

این نکته مهم و اساسی نشان می دهد نمایندگان استان ، حتی اتفاق نظر نسبی نیز بر روی یک گزینه مشخص ندارد و ضعف عدم همگرایی را در مهمترین تصمیمی انتصابی استان نشان می دهد و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .....

به نظر می رسد اعضای مازنی خانه ملت باید با بررسی همه جانبه گزینه های مطرح ، باتفاق نظر رسیده و پیشنهاد خود را فارغ از فشار و تنها به صورت مشورتی در اختیار دولت قرار دهند و گرنه پیشنهاد چند گزینه ای و یا امضای پیشنهاد برای چند گزینه و .... نظیر آنچه اکنون در حال انجام است،منتج به انتصاب استانداری از سوی دولت می شود که هیچ سنخیتی با استان نداشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :