آخرین عناوین

چهارشنبه 23 آبان 1397-21:6 کد خبر:64033

در جلسه شورای شهر نکا چه گذشت:

اما و اگرهای دوباره برای پذیرش استعفای شهردار نکا

از اواسط مهرماه امسال و در حالی که تنها یک‌سال از حضور شهردار نکا در این سمت گذشته است؛ ناگاه طرح استعفای شهردار، موج جدیدی در این شهر ایجاد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در حالی که حدود یک‌ماه از ارائه استعفای شهردار نکا و بررسی‌های مختلف پیرامون آن می‌گذرد؛ مقرر شد که جلسه علنی شورای شهر نکا برای رسیدگی به استعفای شهردار و رأی هیأت تطبیق، چهارشنبه در صحن شورای شهر نکا برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد و اعضای شورای اسلامی شهر نکا، این جلسه رسمیت پیدا نکرد.

براساس اعلام شورای اسلامی شهر نکا مقرر شده بود که سیدمهدی احمدی شهردار نکا برای ایراد برخی توضیحات به این جلسه دعوت و در مورد برخی از مسائل توضیحات لازم ارائه کند که با توجه به حضور شهردار نکا، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد و اعضای شورای اسلامی شهر نکا، این جلسه رسمیت پیدا نکرد.

یادآوری این نکته لازم است که جلسه روز چهارشنبه رسیدگی به استعفای شهردار و رأی هیأت تطبیق در حالی برگزار نشد که دو جلسه گذشته این جلسه هم، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد و اعضای شورای اسلامی شهر نکا، رسمیت پیدا نکرد.

با وجود اینکه جلسه روز چهارشنبه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی و چهار نفر از اعضای شورای اسلامی نکا برگزار شد؛ این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن و عدم حضور سه عضو دیگر شورای اسلامی شهر نکا رسمیت پیدا نکرد و برگزار نشد و به یک جلسه با حضور اعضای حاضر شورای اسلامی و خبرنگاران تبدیل شد.

* توسعه شهری در گرو تعامل و همدلی

رئیس شورای اسلامی شهر نکا در این جلسه گفت:همه ما اعضای شورای اسلامی شهر نکا در این دوره تلاش کردیم تا در فضایی آرام و به دور از تنش برای ایجاد فضایی سالم در شهر و رفع مشکلات شهروندان گام برداریم.

غلام آرست اظهار کرد:به دنبال آن بودیم و هستیم تا شهرمان به جایگاه واقعی خود رسیده و جلوی سستی و تنبلی و رخوت در امور شهری گرفته شود و زمینه‌های توسعه شهری فراهم شود و با تعامل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر نکا، عملکردهای بهتری برای شهر انجام و به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: شاید در یکسال گذشته از حضور اصحاب رسانه در شورای شهر معذور بودیم که این به دلیل تازه‌کاری ما در امور بود و تلاش داشتیم تا جلسات مقبول اصحاب رسانه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با تشریح فرآیند استعفای شهردار نکا و مطرح شدن آن در صحن شورای اسلامی و رایزنی با اعضای شورای اسلامی گفت: همه ما اعضای هفت نفره شورای اسلامی شهر نکا با وفاق و همدلی خاصی باهم هستیم و اگر چه اختلاف نظر در امور مختلف وجود دارد اما معتقدم باید در امور مختلف نظرخواهی شود.

آرست بیان داشت: از همان ابتدای انتخاب سید مهدی احمدی به عنوان شهردار نکا، وی اعلام کرد که من استعفای خود را می‌نویسم و هرگاه که شما فکر کردید؛ نمی‌توانم عذر مرا بخواهید و این گذشت تا اینکه شهردار بعد از حدود یک‌سال در تاریخ هفتم مهر ماه 97، استعفای خود را نوشت و تحویل دفتر داد که بنده تا 12 مهر ماه استعفانامه را نگرفتم که شاید ایشان پشیمان شود اما در این تاریخ استعفانامه را گرفتم و به دلیل اینکه پشیمان شوند تا 17 مهر ماه ثبت نکردم و چون مایل به استعفای شهردار نبودم تا 23 مهر ماه به هیچ یک از اعضای شورا استعفای شهردار را اعلام نکردم.

وی با اعلام اینکه 23 مهر ماه با هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر نکا و با هر چهار عضو جلسه برگزار شد و این مسأله را به سه نفر دیگر اعلام کردم، یادآور شد: با اعلام استعفا به هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر نکا و بی‌خبر از مهلت 10 روزه، رأی‌گیری در مورد استعفا انجام و از هفت عضو شورا، 6 نفر موافقت خود را اعلام کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا در بیان اینکه چگونه در ابتدا موافق استعفای شهردار نبود و سپس متقاعد شد، گفت:ابتدا موافق نبودم اما با مشورت هیأت رئیسه، تسلیم نظر و استدلال دوستان در هیأت رئیسه شدم و به نوعی مصلحت به پذیرش استعفای شهردار بود.

آرست اظهار کرد: بعد از این جلسه به دلیل اینکه یکی از اعضای شورای شهر، حضور نداشتند؛ رأی از سوی کمیته انطباق مورد پذیرش واقع نشد و در جلسه بعدی هم با حضور هفت عضو شورای اسلامی، پنج نفر موافقت خود را با استعفای شهردار، اعلام کردند که این جلسه هم به دلیل اعلام نشدن قید زمان؛ توسط کمیته تطبیق مورد پذیرش واقع نشد و از طریق وزارت کشور وارد عمل شده و اکنون باید در فرصت 10 روزه به دلیل اینکه کمیته انطباق در آخرین جلسه دو نفر مخالف استعفا و یک نفر موافق بوده است؛ نظر و رأی ما اعلام شود.

وی افزود:معتقدیم که قانون گره‌گشا است و به قانون تمکین کرده و احترام می‌گذاریم و به همین دلیل مقرر شد که در جلسه بعدی با رعایت همه قوانین و مقررات در مورد استعفای شهردار تبادل نظر و اعلام نظر شود که در دو جلسه بعدی، سه نفر از اعضای شورا حضور نیافتند و جلسه رسمیت پیدا نکرد و امروز هم به دلیل عدم حضور این سه نفر جلسه برگزار نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: جلسه فوق‌العاده امروز هم با اعلام وقت و زمان قبلی برگزار شد که سه نفر از اعضای شورای اسلامی به دلیل امور شخصی و بیماری در این جلسه حضور پیدا نکردند که چنین استنباط می‌شود که زمان اعتراض ما رو به اتمام است و اگر این زمان به اتمام برسد باید توسط استان و کشور بررسی شود.

* فرصت‌سوزی برای اتمام زمان اعتراض، به نفع مردم نیست

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا در ادامه سخنان خود گفت: عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر نکا در سه جلسه متوالی در جلسه بررسی استعفای شهردار و فرصت‌سوزی برای مهلت 10 روزه اعلام نظر شورا؛ به نفع مردم نیست و باید تعیین تکلیف شود.

علی داد اظهار کرد: شورا همواره کار و تلاش را سرلوحه کار خود داشته و تنها خواسته ما در همان ابتدا از شهردار هم کار و تلاش و توسعه شهری بوده است و خواسته دیگری نداشته و به فکر منفعت‌طلبی و پست و مقام دیگر نیستیم.

وی افزود: برای تعیین تکلیف استعفای شهردار وارد کار شدیم و مسأله، مسأله شهر است و شاید برخی می‌خواهند که فرصت را از ما بگیرند تا در زمان مقرر، اعتراض نکنیم که این هم راهکار خود را دارد و باید براساس قانون عمل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا گفت: اعضای شورا برای بررسی استعفای شهردار نکا با استدلال و دلیل وارد کار شدند و با توجه به برگزار نشدن جلسه امروز، یکشنبه هفته آینده این جلسه مجددا" برای بررسی استعفای شهردار نکا برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، سیدمهدی احمدی، نیمه شهریور ماه سال گذشته، با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر نکا و با کسب 4 رأی از 7 رأی، شهردار نکا شد.

ربیع فلاح جلودار، استاندار سابق مازندران در 25 مهر ماه سال جاری در حکمی سید مهدی احمدی را که با اکثریت آرای اعضای شورای شهر نکا به عنوان شهردار انتخاب شده بود، به عنوان شهردار نکا منصوب کرد.

خبر استعفای سیدمهدی احمدی شهردار نکا، دوم آبان ماه سال جاری با رأی قریب به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر نکا اعلام شد و به دلیل عدم رعایت برخی از مسائل قانونی، اما و اگرهای فراوان در پی داشت و همچنان هم با گذشت حدود یک‌ماه، این مسأله همچنان بلاتکلیف است و همه ما، مردم شهر نکا و اعضای شورای اسلامی شهر نکا منتظر جلسه بعدی شورا و تعیین تکلیف این مسأله هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :