آخرین عناوین

چهارشنبه 23 آبان 1397-21:52 کد خبر:64037

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

فعالیت 310 مراقب بهداشت در مدارس مازندران/سرما پای شپش را به مدارس باز کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شیوع شپش در برخی از مدارس استان گفت: 310 مراقب سلامت در مدارس سطح مازندران در حال فعالیت هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، با سرد شدن هوا شاهد شیوع شپش در مدارس مازندران هستیم که با توجه به دید منفی جامعه نسبت به آن برخی از مبتلایان این موضوع را مخفی کرده و سعی می‌کنند درمان را به‌صورت مخفی دنبال کنند.

اگر در مدرسه دانش‌آموزی به شپش مبتلا شود و دانش‌آموزان دیگر متوجه این موضوع شوند این موضوع اثرات بدی روی روحیه‌اش به دنبال دارد و حتی برخی از نشستن در کنارش هم پرهیز می‌کنند.

متأسفانه برخورد بد برخی از مدیران و همچنین دانش‌آموزان موجب شده که شاهد شیوع شپش در مدارس به‌ویژه دخترانه مازندران هستیم.

بهتر است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا اگر دانش‌آموزی به شپش مبتلا شد برخوردی بدی نشود تا موجب نگرانی و آزردگی خاطرش شود.

از طرفی یکی از توصیه‌هایی که از همان ابتدا توسط مسئولان مدارس ارائه می‌شود بحث کوتاه کردن مو برای دانش‌آموزان دختر است که برخی خانواده‌ها با این موضوع کنار نمی‌توانند بیایند که بهتر است در این زمینه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد تا اینکه به فکر درمان باشیم.

سیدعلی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در حال حاضر 310 مراقب سلامت در مدارس سطح مازندران در حال فعالیت هستند.

سیدعلی ساداتی به اجرای طرح غربال‌گری در سطح مدارس مازندران اشاره کرد و گفت: بهورزان در مناطق روستایی و مدیران و معلمان مدارس که از قبل آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفتند در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را برعهده دارند.

وی درباره کوتاه کردن موی دانش‌آموز پس از ابتلا و تأثیر آن، بیان کرد: پزشکان معتقد هستند کوتاه کردن موی سر در این زمینه تاثیری ندارد ولی در بحث بهداشت فردی کوتاه کردن مو پیشنهاد می‌شود به این دلیل نظافت فردی به‌راحتی انجام می‌شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند،خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌ها بسیار مهم است که از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت.

ساداتی با اشاره به اینکه امسال نیز مواردی از ابتلا به شپش گزارش شده است، افزود: ولی به میزان هجمه سال گذشته نیست ولی توصیه ما به خانواده‌ها این است که مسائل بهداشتی را جدی بگیرند و اگر مواردی است مراقبان بهداشت و مدارس را در جریان قرار دهند تا شاهد شیوع و مشکلات بیشتر نباشیم.

براساس این گزارش، مهم‌ترین موضوع برخورد مناسب با دانش‌آموزان مبتلا است و باید به گونه‌ای مدیریت شود که موجب نگرانی خود دانش‌آموزان، سایر دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌ها نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :