آخرین عناوین

پنجشنبه 24 آبان 1397-17:52 کد خبر:64055

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

15 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مازندران اعلام شد/اسامی شهرها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اطلاعات و محل 15 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مازندران را اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی در حاشیه همایش یک‌روزه کارشناسان و مشاوران پزشکی قانونی کشور در ارتباط با بیماری‌های رفتاری اسامی ۱۵ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مازندران را در اختیار خبرنگاران حاضر در این همایش قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران ۱۵ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ایجاد شده است، تصریح کرد: تلاش کردیم که این مراکز بر اساس نیازها استانی و منطقه‌ای ایجاد شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: این مراکز در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، بابلسر، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر ایجاد شده است.

این مسئول در ارتباط با لزوم ایجاد این مراکز و آشنایی مردم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی به‌عنوان سازمان تابع قوه قضائیه بوده و ساختار آموزشی و پژوهشی داشته و در این راستا همکاری‌های با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه مصرف روان‌گردان در کشور وجود دارد، یادآور شد: آسیب‌های مصرف این مواد به افراد و جامعه وجود داشته، پرونده‌های زیادی داریم که فرد در اثر مصرف روانگردان باعث تصادف شده، آمار دقیقی در این ارتباط وجود نداشته به این دلیل که در این زمینه کارهای مناسبی انجام نگرفته است.

این مسئول یادآور شد: در این همایش بحث شناسایی انواع روانگردان‌های موجود در بازار و روش‌های استخراج از نمونه زیستی و خون انسان را آموزش داده و زمینه کاهش این مواد در جامعه شود.

عباسی با اعلام اینکه در این همایش مباحث تجاوز جنسی آموزش داده شده است، گفت: نحوه نمونه‌گیری برای حمایت از قربانی به صورت مناسب آموزش داده شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم به صورت ساختار هدفمند همکاران پزشکی قانونی علاوه اقدامات تشخیصی حمایت از قربانیان تجاوز جنسی را داشته باشیم و قرار است کارگروه مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه خط اول شناسایی متجاوزین به جنسی پزشکی قانونی است، افزود: برنامه داریم که اقدامات حمایتی مشاوره‌ای از این افراد انجام شده تا تبعات روانی آن در جامعه تا حدودی کاهش یابد.

این مسئول در ارتباط با مرگ و میر ناشی مصرف مشروبات الکلی در استان مازندران گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۷ مورد مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی ثبت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: این مرگ‌ها ناشی از مصرف الکل صنعتی بوده است.

براساس این گزارش، آدرس مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری  استان مازندران که در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته است به شرح ذیل است:

گلوگاه، خیابان بهداری روبروی پاسگاه، مرکز بهداشتی درمانی شماره یک

بهشهر، نقاش‌محله، مرکز بهداشتی درمانی شماره دو

نکا، پشت ساختمان شهرداری- عمارت مهندسین

ساری، بلوار امیرمازندرانی- میدان کارگر-جنب درمانگاه پاستور

قائمشهر، خ کفشگرکلاه بزرگ- کوچه عدالت - مرکز بهداشتی درمانی

سوادکوه، پل سفید مرکز بهداشت شهرستان

جویبار، خ کلاگر محله - مرکز بهداشت شهرستان

بابلسر، میدان بسیج، مرکز بهداشت شهرستان

آمل، میدان فجر، خیابان فرهنگ شهر، ساختمان پزشکان طبقه دوم

محمودآباد، خیابان معلم، مرکز بهداشتی درمانی هفت تیر

نور، خیابان امام خمینی(ره) مرکز بهداشتی درمانی شماره یک

نوشهر، گردکل، خیابان پاستور، کوچه بهداشت مرکز بهداشتی درمانی

چالوس، علوی‌کلا، مرکزبهداشتی درمانی شماره ۳

تنکابن، خیابان امام خمینی(ره) - کوچه شهید مروتی، مرکز بهداشتی درمانی شماره یک

رامسر، خیابان شهید عباس مفرد، مرکز بهداشتی درمانی شماره ۲

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :