آخرین عناوین

سه شنبه 14 مرداد 1393-0:22 کد خبر:641

انتقاد فرماندار عباس آباد از مسئولین استان:

قول مسئولان استانداری عملی نشد/عدم استقرار ادارات باعث نارضایتی مردم شد

فرماندار عباس آباد با انتقاد از مسئولین استان به علت عدم عمل به قول های داده شده افزود:عدم استقرار ادارات در این شهرستان، باعث نارضایتی شدید مردم شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، فرماندار عباس آباد با اشاره به عدم استقرار ادارات در شهرستان از وضعیت فرهنگ و ارشاد منطقه اظهار تاسف کرد و گفت: این اداره تنها با یک نیرو اداره می شود و در صورت نبود آن فرد، به حالت تعطیل در می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسینی جو عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان گفت: به دلیل اهمیت این موضوع از خبرنگاران درخواست می کنم که مشکلات شهرستان ناشی از عدم استقلال برخی از ادارت مهم با نگاه ویژه و تمرکزی خاص منعکس شود.

وی گفت: پیش از ارتقای شهر عباس آباد به شهرستان بنده به عنوان بخشدار این شهر مشغول فعالیت بودم که در آن ایام 9 اداره بصورت مستقل در شهر عباس آباد فعالیت می کردند، در حالی که امروز با گذشت بیش از پنج سال از تأسیس این شهرستان، وجود یکسری ماده و تبصر های قانونی دست و پاگیر مانع از تأسیس و فعالیت برخی از ادارات مهم و مورد نیاز مردم در این شهرستان می شود.

حسینی جو با اظهار تأسف از شرایط موجود در شهرستان عباس آباد گفت: اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امر فرهنگ در شهرستان تنها یک نیرو دارد و در صورت عدم حضور ایشان در محل کار خود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عباس آباد به دلیل نداشتن نیروی کار دیگر به حالت تعطیل در خواهد آمد، آیا چنین مواردی در هیچ یک از شهرستانهای کشور و حتی در دور افتاده ترین نقاط نمونه مشابه دیگری دارد.

فرماندار عباس آباد افزود: اداره صنعت معدن و تجارت با وجود سیل اعتراضات مردمی مبنی بر عدم نظارت مأموران این اداره بر نحوه قیمت گذاری کالاها و ارائه خدمات با بالاترین قیمت در بین شهرستانهای همجوار تنها با چهار کارمند اداره می شود.

وی تصریح کرد: بارها اعتراض خود را مبنی بر ازدحام و تمرکز بیش از حد نیر و در مرکز استان در مقابل شرایط حال حاضر ادارات در شهرستانی چون عباس آباد به گوش مسئولان رساندم که متأسفانه هر بار جز وعده و وعید و بیان موانع قانونی پاسخ راه گشای دیگری دریافت نکردیم.

حسینی جو بیان داشت: با ادغام دو اداره راه و ترابری و شهرسازی، دامنه وظایف و مسئولیتهای این اداره بیش از گذشته شده است، در چنین شرایطی ریاست این اداره در شهرستان عباس آباد مسئولیت نظارت بر راهها و وضعیت شهرسازی سه شهرستات عباس آباد و چالوس و کلاردشت را به طور همزمان بر عهده دارد.

وی گفت:در آغازین روزهای تأسیس شهرستان عباس آباد مسئولان وقت در استانداری مازندارن قول استقلال و راه اندازی ادارات این شهرستان در مدت زمانی کمتر از 6 ماه را به مردم دادند در حالی که امروز با گذشت نزدیک به 5 سال از آن ایام هنوز برخی از ادارت بصورت نمایندگی در عباس آباد فعالیت می کند یا برای رفع برخی کارها در حوزه اداراتی چون گردشگری باید از اداره مربوطه در شهرستان تنکابن کسب تکلیف شود.

فرماندار شهرستان عباس آباد گفت: بنده صراحتا اعلام می کنم که به هیچ عنوان اجازه فعالیت اداره ای به صورت نمایندگی در عباس آباد را نمی دهم و با چنین شیوه فعالیت ادارت در عباس اباد موافق نیستم، چراکه ادارت باید در عباس آباد بصورت مستقل شکل گرفته و فعالیت کند.

وی گران فروشی برخی از اقلام مورد نیاز مردم همچون میوه و تره بار در شهرستان عباس آباد بویِژه  در ایام تعطیلی اخیر را از شایع ترین اعتراضات مردمی عنوان کرد و گفت: وقتی گزارش این اعتراضات را به گوش رئیس اداره بازرگانی رسانده و دلیل عدم نظارت بر چنین موضوعاتی را از وی خواستار شدم ایشان عنوان کردند با در اختیار داشتن چهار کارمند در اداره چگونه می توان تمام واحدهای صنفی شهرستان عباس آباد و توابع ان را مود نظارت مستمر قرار داد.

حسنی جو مبلغ 16.5 میلیارد تومان را کل اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرستان عبایس آباد عنوان کرد و افزود: تمام سعی ما بر این است که 60 درصد باقی مانده از پرژه های نیمه کاره شهرستان عباس آباد را تا پایان سال 93 و تیرماه 94 به پایان برسانیم و تا آن تاریخ هیچ پروژه جدیدی را برای شهرستات تعریف نکردیم.

وی اولویت پروژ ها را بحث تکمیل پروژه آبرسانی به نقاط شهری و روستایی عباس آباد و تکمیل راههای روستایی با محوریت راههای ارتباطی مهم بیت روستاها و مابین شهر عنوان کرد.

فرماندار عباس آباد، معضل جمع آوری و دپوی زباله در شهرستان عباس آباد را از مشکلات بیان کرد و گفت: در چند سال گذشته استانداری مازندران در تقسیم بندی پسماند استان شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد را به عناوان یک منطقه واحد و یک مدیریت مستقل در امر ساماندهی زباله در نظر  گرفته بود که این امر موجب شد که سالها زباله های جمع آوری شده از  این سه شهرستان در منطقه ای واقع در روستای پرده سر دوهزار در شهرستان تنکابن دپو شود.

وی گفت: این مهم در حالی صورت می گرفت که نحوه و چگونگی راه اندازی کارخانه کمپوست توسط شهرداری وقت تنکابن نیز در دستور کار مدیران شهرستان قرار داشت که با توقف این پروژه طرح جمع آوری و دپو زباله های سه شهرستان در منطقه پرده سر نیز عملا با مشکل مواجه شد.

سید امیر حسینی جو  گفت: با اعلام تکمیل ظرفیت پرده سر، انتقال زباله شهرستان عباس آباد به این منطقه متوقف و از آن تاریخ به بعد زباله های تولید شده شهرستان عباس آباد در منطقه ای ما بین جاده عباس اباد به کلاردشت جمع آوری شد.

وی تصریح کرد : اخیرا با همکاری عزیزانمان در شهرداری عباس آباد و برخی دیگر از مسئولان منطقه موفق به در اختیار گرفتن زمینی به مساحت سه هکتار در یکی از نقاط حاشیه ای شهر شدیم که در حال حاضر با مدیریت نیروهای شهرداری زباله شهرستان عباس آباد در این زمین جمع اوری و دپو می شود.

حسینی جو خاطر نشان کرد : روزانه زباله ای به میزان 10 الی 12 تن از  شهرهای شهرستان عباس آباد جمع آوری می شود که این میزان در روزهای تعطیل سال به چهار برابر و حجمی معادل 35 الی 40 تن افزایش می یابد و این افزایش چند برابری زباله در ایام تعطیل سال موجب ایجاد معضلاتی در آینده خواهد شد که این مهم ضرورت راه اندازی و احداث کارخانه بازیافت زباله و تولید کمبوست را بیش از پیش آشکار می سازد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :