آخرین عناوین

شنبه 26 آبان 1397-17:26 کد خبر:64108

رئیس پلیس فتای مازندران خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی با نصب برنامه صیغه‌ یاب!

رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با نصب برنامه‌ صیغه ‌یاب اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس،حسن محمدنژاد اظهار داشت:در پی مراجعه یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به اين پليس مبنی بر اینکه چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام از وی کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد:کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، مالباخته با نصب برنامه موبايلي صيغه‌ياب و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در یک درگاه پرداخت اینترنتی،بیش از 31 میلیون ريال از وی کلاهبرداری شده است.

محمدنژاد، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متهم به کلاهبرداری اینترنتی در یکی از استان های همجوار شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی این فرد را دستگير کردند که متهم در تحقيقات پلیس به بزه انتسابي اقرار کرد.

محمدنژاد خاطرنشان کرد:از متهم چندین شماره کارت بانکي به نام افراد مختلف کشف شد که مورد کلاهبرداری واقع شدند و با تکميل تحقيقات، پرونده تشکیل به متهم برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس فتا مازندران درپایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران هست، گفت:کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکرده و هنگامی که از طریق این برنامه‌ها به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک وصل می‌شوند، دقت کنند که حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده ‌می‌کنند، تا گرفتار درگاه‌های جعلی فیشینگ نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :