آخرین عناوین

دوشنبه 28 آبان 1397-12:12 کد خبر:64146

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران اعلام کرد:

امسال اپیدمی آنفلوآنزا در مازندران نداریم/ آشنایی با علائم آنفلوآنزا

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران با تأکید بر اینکه امسال اپیدمی آنفلوآنزا در مازندران نداریم، گفت: مواردی که به‌صورت مشاهده می‌شود به‌صورت تک‌‌گیر است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا پارسایی اظهار داشت: آنفلوآنزا بیماری همه‌گیری است که می‌تواند منطقه یا تمام دنیا را درگیر کند که میزان همه‌گیری آن در اجتماع  بین 10 تا 20 درصد است و در مکان‌های عمومی بسته از جمله مدارس و خانه سالمندان بیش از 50 درصد است.

وی با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا معمولا در مناطق معتدل در زمستان و در مناطق گرمسیر در ماه‌های بارانی سال اتفاق می‌افتد، افزود:اهمیت بیماری در سرعت و انتشار، وسعت، تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران اضافه کرد:سالمندان، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، بیماران متابولیک،کم خونی و یا افراد دارای نقص در سیستم ایمنی جز گروه‌های در معرض خطر بیماری محسوب می‌شوند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران بیان کرد: میزان کشندگی آنفلوآنزا در جمعیت انسانی بین نیم تا یک درصد بوده ولی میزان کشندگی بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جمعیت انسانی حدود 67 درصد است.

پارسایی با اعلام اینکه آنفلوآنزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است، تصریح کرد: تب، سرفه، سردرد،گلودرد، درد عضلانی، تعریق و گاهی استفراع و اسهال از علائم بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شود و تب و سرفه علائم کلیدی است که اغلب شدید و ممکن است ادامه پیدا کند ولی سایر نشانه‌ها بعد از دو تا هفت روز خودبه خود بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد سنین بالا، زنان باردار، افراد با نقص سیستم ایمنی، کودکان زیر پنج سال، افراد با بیماری‌های مزمن قلبی و ریوی در معرض خطر هستند، اظهار کرد: برای پیشگیری مهم‌ترین اصل آموزش و رعایت بهداشت فردی به ویژه هنگام سرفه، عطسه و شستن دست‌ها دوم واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر بهترین راه‌حل است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران یادآور شد: افراد با بیماران مبتلا در تماس با آنان باید خیلی دقت کرده و به مسائل بهداشتی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها توجه کنند.

پارسایی ادامه داد: بیماران مبتلا به آنفلوآنزا حتما از ماسک استفده کنند تا ترشحات آنان به بیرون منتقل نشود و همچنین تماس با بیمار به حداقل برسد.

وی گفت: موضوع دیگر اینکه بیماران حتما مایعات گرم و فراوان از جمله سوپ و چای کم‌رنگ و کامل کردن دوره استراحت برای بهبودی توجه کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران با تأکید بر اینکه امسال اپیدمی آنفلوآنزا در مازندران نداریم، خاطرنشان کرد: مواردی که مشاهده می‌شود به ‌صورت تک‌‌گیر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :