آخرین عناوین

سه شنبه 29 آبان 1397-16:45 کد خبر:64175

دادستان مرکز مازندران خبرداد :

حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز در مازندران

دادستان مرکز مازندران هشدار داد:در صورت شکار غیرمجاز و بی‌رویه پرندگان، برخورد جدی و بدون تعارف با متخلفان می شود و حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز خواهد بود.


به گزارش خزتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، سیدیونس حسینی عالمی اظهار داشت: دغدغه و برنامه دادگستری استان مازندران، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان و ترویج شکار مجاز است که در این راستا جلسه‌ای نیز به ریاست رئیس کل و مسئولان ذیربط استانی برگزار و روش‌های برخورد با شکارچیان غیرمجاز ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: فقط شکاری که مورد تایید محیط زیست باشد، مجاز و قانونی است و بقیه شکارگاه‌ها و صیدگاه‌ها باید در سطح استان جمع‌آوری شود.

دبیر ستاد حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری مازندران افزود: در همین راستا بیش از 500 تور غیرمجاز صید و شکار طی عملیاتی سراسری در هفته گذشته در سطح استان جمع‌آوری شد که این برنامه مستمر و ادامه‌دار خواهد بود.

حسینی‌عالمی تاکید کرد:مشکل ما در این خصوص فقط شکار پرندگان مهاجر نیست و شکار غیرمجاز باید در زیست گاه های سراسر استان جمع‌آوری و با این مساله مقابله شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه برای چند نفر پرونده قضایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد:رئیس کل نیز به عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری مازندران در خصوص مقابله با شکارچیان غیرمجاز تاکید دارند و جلساتی نیز به صورت منظم در این راستا برگزار می‌شود.

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای مقابله با صید بی‌رویه پرندگان فرهنگ‌سازی کنند، گفت:سخنرانی و اطلاع‌رسانی ائمه جمعه و سایر مسئولان محلی و شهرستانی نیز برای معرفی قانون در این مورد بسیار موثر خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :