آخرین عناوین

سه شنبه 29 آبان 1397-22:20 کد خبر:64181

جشنواره قصه گویی منطقه‌ای در ساری:

مازندران میزبان 35 قصه گوی برتر در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی  از ویژه برنامه‎های  بیست‌و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور 35 قصه گوی برتر کشور در مازندران خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون با اشاره به برگزاری بیست‌و یکمین جشنواره بین المللی کانون در تهران هم‌زمان با شب یلدا از برگزاری جشنواره منطقه‌5 کشور در این استان خبر داد و افزود: از سوی دبیرخانه جشنواره، پنج منطقه برای برگزاری بخش منطقه‌ای تعیین شدند که مازندران هم  3 و 4 آذر، مجری برگزاری  جشنواره منطقه 5 کشور در ساری خواهد بود.

محمد علی یزدان شناس اعلام کرد: 35 قصه گوی برگزیده 7 استان از میان سه هزار و 264 قصه گو  از استان‌های؛ تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی،سمنان، گلستان و مازندران در رقابت با هم‌دیگر قصه می گویند تا با رای داوران  5 برگزیده به بخش کشوری معرفی شوند. 

دبیر جشنواره منطقه 5 قصه گویی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت قصه‎گویی در کانون و تاثیر قابل ملاحضه آن به عنوان ابراز تربیتی در ارتباط با کودکان؛ این جشنواره را یکی از فرصت‌های مهم در رشد و توسعه فعالیت‎های فرهنگی و تربیتی استان  دانست وگفت: با هماهنگی و حمایت سرپرست  استانداری مازندران، صدا و سیما، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری و دیگر دستگاه‌ها و نهادها تلاش شده است این رویداد به نحو مقتضی اجرا شود.

وی با بیان اینکه قصه نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان ونوجوانان  دارد بیان داشت: با وجود ۴۰ فعالیت که در کانون صورت می‌گیرد، قصه گویی به عنوان یک فعالیت و ابزار شاخص تربیتی در مراکز فرهنگی و هنری به حساب می آید.

قصه گویان جشنواره برای کودکان روستایی و شهری قصه می گویند

بر اساس برنامه ریزی دبیرخانه این جشنواره قرار شد 7 قصه گو از میان 35 قصه گویی راه یافته به بخش منطقه‌ای با حضور در 5 منطقه برای کودکان ونوجوانان شهر و روستا قصه بگویند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان دو مدرسه روستای «شهید مطهری» و«آرش» روستای جامخانه و مدرسه «شاهسورانی» روستای اسلام‎آباد  میزبان قصه‌های برگزیده جشنواره خواهند بود.

اما در بخش دیگر اعزام قصه گویان، دو مجموعه «خیریه گل یاس» و «شهرکتاب ساری» هم شاهد اجرای قصه‌گویی در مجموعه‎های خود هستند.

گفتنی است: این برنامه در راستای ترویج فرهنگی قصه‌گویی و تاثیر قصه به عنوان ابزار تربیتی و آموزشی در کودکان ونوجوانان تدبیر شده است.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی قصه

با توجه به اینکه جشنواره قصه گویی صرفا یک مسابقه و رقابت نیست و به نوبه خود یک کارگاه آموزشی برای مربیان مرتبط با کودک ونوجوان است، در بخش جنبی جشنواره،  دو کارگاه‌ تخصصی پیش بینی شده است.

 نشست تخصصی«از قصه تا اجرا» توسط استاد «حسن دولت آبادی» و کارگاه«بیان هنرمندانه قصه» توسط استاد«علی خانجانی» در این دو  روز به عنوان برنامه جنبی برای قصه گویان و علاقه‌مندان  در نظر گرفته شده است.

پخش هم‌زمان  جشنواره در فضای مجازی

در راستای وسعت بخشی و انتشار گسترده جشنواره،این رویدادبه صورت هم‌زمان در بسترفضای مجازی به نشانی: instagram.com/kanoonparvaresh_mazandaran نمایش داده خواهد شد.

علاقه‌مندان می توانند صبح‌ روز 3 آذر از ساعت: 8 تا 12 وعصر‌ از ساعت  14 تا 19  و صبح روز 4 آذر از ساعت 8 تا 12 در این نشانی شاهد دیدن قصه‌های اجرایی باشند.

جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور طی این 2 روز در محل سینما کانون ساری به نشانی: ساری بلوار امیر مازندرانی، خیابان رودکی، جنب بوستان سنگ برگزار می شود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :