آخرین عناوین

چهارشنبه 30 آبان 1397-10:10 کد خبر:64188

انتقاد نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

مسئولان استانی داستان آب شرق مازندران را فیصله دهند

نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت:مسئولان استانی داستان آب شرق مازندران را فیصله دهند چرا که تأخیر بیش از این به فرصت‌طلبان و سیاسی‌کاران اجازه می‌دهد دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌محمد شاعری به حواشی بوجود آمده پیرامون انتقال آب سد گلورد برای تأمین آب شرب شهرهای شرق مازندران، واکنش نشان داد و اظهار کرد: استانداری و شرکت آب منطقه‌ای مازندران باید بر اساس نظرات فنی و کارشناسی به مسأله ورود پیدا کنند چراکه تأخیر در اجرای این پروژه، به ضرر مردم منطقه شرق مازندران است.

وی درباره تأخیر اجرای این پروژه گفت: حدود یکسال است به‌دلیل اختلافات محلی این پروژه معطل مانده و دعواهای بین شهری و تعصبات منطقه‌ای مانع از اجرای پروژه شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تأکید دارد باید هرچه سریع‌تر منازعات سیاسی و منطقه‌ای را خاتمه داد و به‌دنبال حل مشکل منابع آب شرق مازندران بود.

شاعری همچنین معتقد است تصمیمات استانداری و شرکت آب منطقه‌ای باید به‌گونه‌ای بوده که برای مردم شهرهای نکا و بهشهر قانع‌کننده باشد.

وی علت برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی در این زمینه که منجر به معطل ماندن پروژه مهم در شرق مازندران شد را عامل اصلی عدم توسعه شرق مازندران عنوان کرد و ادامه داد: چرا ۳۰ میلیارد تومان اعتباری که برای این پروژه پیش‌بینی شد تاکنون جذب نشده است؟

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه حدود یکسال از اختلاف نظر اجرای این پروژه مهم و اساسی در منطقه می‌گذرد اما این پروژه در رکود به‌سر می‌برد، افزود: اگر تعطیلی این پروژه ادامه‌دار باشد، به‌طور حتم به ضرر بهداشت و سلامت مردم منطقه شرق مازندران خواهد بود چرا که به‌دلیل بالا بودن نیترات آب شرق مازندران باعث شیوع بیماری سرطان در منطقه خواهد شد.

شاعری با اعلام اینکه اعتبار این پروژه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما مسئولان توان مدیریت و اجرای آن را نداشتند، بیان کرد:تأخیر در اجرای پروژه سبب بروز تنش اجتماعی در منطقه می‌شود و تبعات ناشی از تأخیر در اعلام نظر کارشناسی تنها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای و استانداری مازندران است.

وی خواستار اعلام و اجرای تصمیم کارشناسی، عاقلانه و عادلانه از سوی مسئولان استانی شد و گفت: مسئولان استانی داستان آب شرق مازندران را فیصله دهند چراکه تأخیر بیش از این جایز نیست و این تأخیر به فرصت‌طلبان و سیاسی‌کاران اجازه می‌دهد دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود باشند که این امر در شرایط فعلی به نفع منطقه و استان نیست و تنها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به مسئولان متذکر شد با رعایت ملاحظات اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی این موضوع را حل کنند و گوش شنوایی برای حل مشکل مردم در حوزه آب شرق مازندران داشته باشند.

شاعری اضافه کرد: وضعیت منابع آب شرق مازندران بسیار بحرانی است، بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می‎شود، سفره‌های آب زیرزمینی در این منطقه فروکش کرده و کیفیت و کمیت خود را از دست داده است و افراد فرصت‌طلب نیز هر روز به‌دنبال ایجاد نگرانی و ناامنی در منطقه هستند.

وی در پایان بر حل این موضوع از مسیر کارشناسی عاقلانه و عادلانه تأکید کرد و گفت:با وحدت و همدلی به‌دنبال حل مسائل و برون‌رفت از مشکلات باشیم چراکه تنها از این طریق می توان به توسعه و پیشرفت رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :