آخرین عناوین

چهارشنبه 30 آبان 1397-11:34 کد خبر:64194

جاده مرگبار گهرباران را دریابید:

از چهاربانده کردن پل نکاچوب تا نصب روشنایی در نقاط حادثه‌خیر

جاده گهرباران یکی از حادثه‌خیرترین محورهای مازندران به‌شمار می‌رود که طی سالهای اخیر به‌علت فقدان شانه خاکی، عرض کم، نداشتن روشنایی در نقاط حادثه‌خیر موجب حوادث ناگواری در این منطقه شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تعریض جاده مرگبار گهرباران در شهرستان میاندورود چند سالی است که آغاز شد اما قرارداشتن این محور در لیست جاده‌های فرعی، اجرای غیراصولی، نداشتن شانه خاکی، فقدان روشنایی در نقاط حادثه‌خیر، فقدان علائم رانندگی و گاردریل موجب شد تا اهالی گهرباران هر هفته شاهد حوادث ناگواری در این منطقه باشند.

مرحله دوم تعریض پرحادثه خیز‌ترین محور مازندران از امسال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی ایران به نام شهید مدافع حرم محمد معافی آغاز شده است اما هنوز نواقصی متعدد در اجرای فاز نخست و فاز دوم تعریض محور مرگبار گهرباران مشاهده می‌شود که نیازمند بازنگری و اصلاح نواقصی است.

اجرای غیراصولی بخش‌هایی از تعریض محور گهرباران موجب شکستگی آسفالت و ایجاد چاله‌های بزرگ شده که هر بار با ترمیم و لکه‌گیری موجب ایجاد غوز بالاغوز و دست‌اندازهای نامناسب شده است.

براساس این گزارش،در چندین گزارش طی حدود 10 سال اخیر به معضلات جاده گهرباران پرداخته ایم که نتیجه آن تعریض جاده گهرباران از شهر سورک تا سه‌راه پنبه‌چوله حیاط‌وحش دشت‌ناز و ادامه آن تا ساحل گهرباران شده است اما با وجود نواقصی متعدد و تصادفات بیشمار باز هم وظیفه پیگیری وجود دارد و در این گزارش و در ادامه پیگیری گزارش‌های قبلی مانند گزارشی با عنوان «تپه‌های نامرئی با نام دست‌انداز/ سرعت‌گیرهای جاده گهرباران فاقد علائم هشداردهنده» پیگیر آخرین وضعیت ایمن‌سازی محور گهرباران شدیم.

* پیگیری برای ارتقای محور گهرباران از فرعی به اصلی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندورود در خصوص ایمن‌سازی محور گهرباران گفت: جاده گهرباران هنوز به‌عنوان جاده فرعی محسوب می‌شود که این امر در اختصاص بودجه برای نگهداری و ایمن‌سازی آن تاثیرگذار است.

کامل نصراللهی اظهار کرد: فرماندار میاندورود می‌تواند پیشنهاد ارتقا جاده گهرباران از فرعی به اصلی را دهد و از طرف وزارت خانه نیز باید پیگیری شود که این مسئله را با توجه به حوادث بالای این محور پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه خط کشی قسمت‌هایی از محور گهرباران انجام شد تا رانندگان در شب مسیر را تشخیص دهند، افزود: با توجه به وجود کانال‌های عمیق در حاشیه جاده گهرباران و عرض کم باید استانداردهای لازم در تردد خودروهای سنگین رعایت شود که در این راستا دستگاه توزین در محور گهرباران شهرستان میاندورود نصب می‌شود.

* پل نکاچوب میاندورود چهاربانده می‌شود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندورود در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر عرض کم دهنه ورودی و خروجی پل نکاچوب گهرباران و فوت چندین نفر در این قسمت گفت: چهاربانده کردن پل نکاچوب در شهرستان میاندورود مصوب شد و پس از انتخاب پیمانکار مراحل احداث پل جدید و چهاربانده کردن آن آغاز می‌شود.

نصراللهی با اشاره به اینکه پس از احداث پل مراحل نصب روشنایی آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: قطعا با احداث پل جدید و ایمن سازی پل قدیمی از تصادفات در دهنه ورودی و خروجی آن کاسته می‌شود.

وی با اشاره به گلایه‌های مردمی در خصوص استاندارد نبودن سرعت‌گیرهای جاده اسلام‌آباد به گهرباران، گفت:سرعت‌گیرهای منتهی به محور گهرباران در روستاهای اسلام آباد و زید توسط اهالی منطقه و دهیاری‌ها احداث شده است که استانداردهای لازم را ندارند.

* سرعت‌گیرهای محور گهرباران استانداردسازی می‌شود

طول سرعت گیرها بر اساس ضوابط راه مشخص است و باید شرایط لازم را داشته باشد اما در محور گهرباران استانداردها رعایت نشده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندورود بیان کرد: به دهیاری‌ها نامه زدیم که سرعت‌گیرهای محور گهرباران را استانداردسازی کنند و اگر انجام نشود این سرعت‌گیرها از مسیر حذف خواند شد.

نصراللهی اصل ایجاد سرعت‌گیر بدون هماهنگی و نداشتن معیارهای لازم را خلاف دانست و افزود: سرعت‌گیرهای محور گهرباران رنگ‌آمیزی، استانداردسازی و علائم هشداردهنده آن نصب می‌شود.

* نصب روشنایی در نقاط حادثه‌خیر گهرباران

وی با بیان اینکه روشنایی در نقاط حساس و حادثه‌خیر محور گهرباران و جاده اسلام‌آباد به گهرباران ایجاد می‌شود تا از حوادث آن کاسته شود، گفت: با توجه به خواسته‌های مردمی برای لکه‌گیری و استانداردسازی محور گهرباران اقداماتی برنامه‌ریزی شده است که طی ما‌ه‌های جاری عملیاتی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :