آخرین عناوین

پنجشنبه 1 آذر 1397-23:22 کد خبر:64224

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری خبرداد:

برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی با محوریت تفکیک پسماند در دستورکار تیم مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری گفت: برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی با محوریت تفکیک پسماند در دستورکار تیم مدیریت شهری خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مرکز استان، در نشست مدیرعامل این سازمان با جمعی از کارشناسان سازمان مدیریت پسماند، بر ضرورت همفکری و ارائه پیشنهادها و راهکارهای نوین مدیریت پسماندهای شهری واجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و آموزشی با استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی، هنری و تبلیغات محیطی برای پیشبرد اهداف سیاست‌گذاری شده در شهرداری ساری تاکید شد.

مصطفی نیک نقش مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، با اشاره به اینکه توجه مدیران شهری به مسائل زیست محیطی و بهداشت محیط شهری، از ویژگی ها و شاخصه های توسعه یافتگی آن شهر به شمار می رود، بیان داشت: نگاه متفاوت تیم مدیریت شهری در حال حاضر، فضای موجود را به فضای تعامل و پیشرو تبدیل نموده است که این تغییر، تعامل مناسب شهروندان با مدیریت شهری را در پی دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با تقدیر از مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند شهری، عملکرد این مجموعه را مطلوب دانست و ضمن اعلام آمادگی این سازمان به منظور همراهی های لازم در زمینه تشویق و آموزش شهروندان درخصوص تولید زباله کمتر و تفکیک از مبدأ، تداوم اقدامات فرهنگی در این زمینه را لازم دانست و افزود:در راستای تعامل اهداف مشترک دو سازمان، لازم است فعالیت های تخصصی بیشتری اعمال گردد.

نیک نقش با بیان اینکه آموزش شهروندی می‌تواند میزان مشارکت شهروندان را در مدیریت پسماند و زباله افزایش دهد، ادامه داد: ارائه آموزش‌های اصول تفکیک زباله از مبدا در برنامه‌های جمعی، برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی مربوط به آموزش‌ شهروندی پسماند، طراحی و تهیه اقلام فرهنگی و آموزشی، از محورهای عمده فعالیت ها خواهد بود.

در پایان، مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با تاکید براینکه در راستای سیاست گذاری شهرداری باید مخاطب شناسی صورت گیرد، افزود: توجه به پیوست های فرهنگی هر برنامه و اقدام شهری، می تواند نقش مهمی در تغییر رویکرد جامعه نسبت به تولید پسماند داشته باشد؛ امروزه شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :