آخرین عناوین

جمعه 2 آذر 1397-12:48 کد خبر:64228

امام جمعه نکا اعلام کرد:

آب سد گلورد نباید به خارج از نکا منتقل شود

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه مسئله سد گلورد، آب نیست گفت: مسئله انتقال آب از سد گلورد نکا نیاز به نظر کارشناسی ندارد و نباید به خارج از شهرستان منتقل شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی شامگاه پنجشنبه دردیدار اصحاب رسانه شهرستان نکا با اشاره به نقش موثر رسانه ها در پیشبرد وحدت جامعه اظهار داشت: هر چه زمان بیشتری سپری می شود نقش رسانه و اطلاع رسانی در بین آحاد جمع شفاف تر می شود، لذا اهمیت این بخش برای رشد و پیشبرد اهداف جامعه و همچنین کسانی که می خواهند در جهت مقاصد باطلشان سوء استفاده کنند بسیار زیاد است.

وی افزود: هر فردی برای آنچه که به زبان می آورد باید روزی پاسخگو باشد لذا خبرنگاران نیز باید آنچه را که قلم می زنند باید در راستای صلاح، اصلاح، پیشرفت و وحدت مسائل در جامعه باشد.

امام جمعه نکا در حوزه رسانه ای کردن تذکرات به دستگاه های سطح شهرستان تصریح کرد: ما نمی توانیم همه نقطه نظرات خودمان را همیشه رسانه ای و عمومی مطرح کنیم در واقع گاهی اوقات برخی از نقدها را باید به صورت تذکرات خصوصی هشدار داد لذا بیش از آنچه که در خطبه ها می شنوید، تذکرات خصوصی انجام می شود.

به گفته لائینی تذکرات به مسئولان در دو قالب و با دو زبان صورت می گیرد یکی با زبان تشکر در موارد انجام شده و دیگری هم با زبان نصیحت و نقد برای موارد مشکل دار در نهایت در صورت نیاز تندتر انتقاد خواهیم کرد.

وی در ادامه بر حفظ فضای برادری سه شهرستان شرق مازندران تاکید و خاطرنشان کرد: نکا، بهشهر و گلوگاه سه شهرستانی که از یک اقلیم، یک نماینده، تجانس فرهنگی و آداب و رسومی، اختلاط اجتماعی، فامیلی و قومی برخوردار هستند لذا باید همچون یک خانواده فضای برادری در این بین حفظ شود.

امام جمعه نکا ضمن اشاره به مسله سد گلورد بیان کرد: مسله سد گلورد مسئله آب نیست، بلکه در واقع آبی که مسیرش در یک شهرستان است و حقابه بران و حقابه داران در این شهرستان هستند نباید از این شهرستان به جای دیگر انتقال داده شود و دوباره به این شهر بازگردانده شود در واقع ما از دادن آب به شهرستان های دیگر ابایی نداریم چرا که چیزی که متعلق به یک منطقه است مسئله روشنی بوده که نیاز به نظر کارشناسی ندارد .

وی با اشاره به دغدغه های اجتماعی مردم گفت:نظام طی این چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را برای مردم به ارمغان آورده است اما در این شرایط کنونی با این وضعیت اقتصادی و گرانی ها مردم دیگر خدمات را نمی بینند.

لائینی اضافه کرد: اگر همه چیز را همیشه علنی بگوییم، خاصیت علنی گفتن از بین می رودلذا باید دراین راستا به دور از سیاه نمایی و ایجاد فضای رعب، وحشت و اختلافی در بین آحاد مردمی فضای کنونی امید و خوشبینی حفظ شود.

امام جمعه نکا ادامه داد: قرارگاه نماز جمعه مسئله بسیار مهمی است لذا شما خبرنگاران  برای مفید بودن شهرستان و رفع مشکلات سطح شهرستان با این قرارگاه مردمی گره بخورید و باید عملکردهای ما در راستای حفظ وحدت، انسجام، تحکیم و حفظ میراث شهدا باشد.

لائینی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و هنجار شکنان نسبت به این مقوله اظهار کرد: از نعداد اندکی که در مسئله حجاب، عفاف و مسائل فرهنگی هنجار شکنی می کنند خلاف انتظار ما و ناجوانمردی نسبت به پیامبران و اولیای دین است

به گفته رئیس شورای فرهنگ و عمومی نکا این ناهنجاری ها قطعا توسط تشکیلات پشت پرده زیرزمینی ساماندهی می شوند لذا از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انتظار داریم با چنین تشکیلاتی برخورد شود.

لائینی در پایان متذکر شد: در این برهه از زمان بخش زیادی از تهاجم فرهنگی دور کردن نسل نوجوان و جوان از مسجد ، نماز و قرارگاه های نماز جمعه می باشد لذا شما اصحاب رسانه باید به عنوان مروجین نماز و مساجد قلم فرسایی کنید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :