آخرین عناوین

جمعه 2 آذر 1397-13:4 کد خبر:64230

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری خبر داد:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری گفت:طی چند روز آینده ، 2 دستگاه خودروی ثبت تخلف سیار مجهز به دوربین، در شهر ساری شروع فعالیت خواهند کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مرکز استان، حبیب باقری سرپرست این سازمان به فعالیت خودروهای ثبت تخلف اشاره کرده و اظهار داشت:طی چند روز آینده ، 2 دستگاه خودروی ثبت تخلف سیار مجهز به دوربین، در شهر ساری شروع فعالیت خواهند کرد.

وی با تشریح نحوه عملکرد این خودروها افزود:خودروهای ثبت تخلف به‌ واسطه دوربینی که در آن تعبیه‌شده، تخلفات رانندگی را در توقف ممنوع  گذرگاه عابر پیاده، توقف در محل ممنوع، توقف دوبله در معابر، عبور از محل ممنوع، توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع را ثبت و گزارش خواهد کرد.

باقری ادامه داد: این سامانه قابلیت ثبت خودکار پلاک، تصویر خودرو، موقعیت مکانی و ارسال اطلاعات به ایستگاه‌های تعبیه‌ شده را دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری تصریح کرد: خودرو ثبت و کنترل تخلفات رانندگی مجهز به سه دستگاه دوربین بوده و قابلیت‌هایی دوربین‌متحرک پلاک خوان را در کنترل تخلف دارد.

این مسئول با بیان اینکه این خودرو ها دارای قابلیت ثبت ، کنترل و برخورد با 13 تخلف از قبیل توقف دوبل، پارکومتر، توقف ممنوع و مطلقاً ممنوع، توقف در حریم تقاطع، توقف در حریم گذرگاه، عابر پیاده، توقف در حریم ایستگاه اتوبوس و تاکسی، توقف در حریم میدان، توقف در مقابل ایستگاه آتش‌نشانی، توقف در محل پارک معلولان و جانبازان، توقف خلاف جهت و توقف مقابل پل را دارند اظهار داشت: از دیگر قابلیت‌های این سامانه می‌توان به توانایی خواندن پلاک در شعاع 35 درجه در همه جهت ها ، قابلیت تشخیص نوع پلاک خودرو اعم از پلاک شخصی، دولتی و ... ، نمایش مشخصات، پلاک و تصویر خودرو، دارا بودن پروژکتور مادون قرمز برای کنترل تخلفات در شب ، قابلیت ثبت اتوماتیک اطلاعات پلاک، امکان انتقال اطلاعات ثبت‌شده، قابلیت ویرایش اطلاعات پلاک توسط کاربر، امکان ثبت تصویر ترددها به‌صورت رنگی و امکان کنترل تخلفات هم‌زمان در طول معابری که خودرو در حال حرکت است را نیز دارا می باشد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد: این خودروها با حضور مدیران استانی و شهرستانی در روز چهارشنبه ۷ آذر رونمایی خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :