آخرین عناوین

سه شنبه 6 آذر 1397-12:40 کد خبر:64291

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران مطرح کرد:

ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا/ زیان خریداران خانگی از افت قیمت‌ها در بازار

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا مازندران گفت:خیلی‌ها با نزول قیمت‌ها در بازار طلا، زیان‌ها می‌کنند و کسانی که حتی خانه و ماشین خود را فروخته‌اند تا سرمایه‌گذاری کنند و حالا زیان کلانی کرده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمدرضا نصیری اظهار کرد:علیرغم روند نزولی قیمت در بازار طلا اما رکود کما فی‌السابق ادامه دارد و دست بردار نیست.

وی در خصوص علت روند نزولی این روزهای بازار طلا و ارز گفت:مگر بالا رفتن دلار دلیلی داشت که پایین آمدن آن دلیل داشته باشد؛ نوسانات ارزی متاثر از عوامل اثرگذاری رخ می‌دهد که فعلا بازار کشور از این قاعده مستثنی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد:اقتصاد بیمار و سرطانی، هیچ ویزیتی ندارد و هیچ علت و درمانی هم ندارد.

این فعال صنفی بازار طلا در خصوص وضعیت معاملات بازار با توجه به پایین آمدن قیمت‌ها عنوان کرد: با این روند نزولی، بازار بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود، چون خیلی از مردم دیگر به بازار اعتماد نمی‌کنند، خیلی‌ها با نزول قیمت‌ها در بازار طلا، زیان‌های کلان می‌کنند و خیلی‌ها در این وضعیت بازار، سرمایه‌شان نصف می‌شود، کسانی که حتی خانه و ماشین خود را فروخته‌اند تا در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و حالا زیان کلانی کرده‌اند.

نصیری تصریح کرد:از یک سو، بازار به سمتی سوق داده می‌شود که مردم را به سمت ورود به بازار هدایت می‌کند که در نهایت با این روند نزولی این مردم هستند که ضرر کردند و از سویی دیگر به تبع گرانی طلا و دلار، خیلی از اجناس به‌ویژه لوازم خانگی و اقلام اساسی بالا رفته که علیرغم کاهش قیمت طلا و ارز، این لقلام هیچ تکانی نخورده است و به این آسانی‌ها هم پایین آمدنی نیست و باز هم این مردم هستند که زیان کرده‌اند.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار طی هفته‌های آتی اظهار نظر کرد: به‌نظر می‌رسد این روند نزولی ادامه‌دار باشد و اگر اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد، بعید است شاهد برهم خوردن ثبات نسبی فعلی بازار باشیم.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، قیمت هر گرم طلا در بازار امروز 362 هزار تومان، سکه 3 میلیون و 980 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 30 هزار تومان و ربع سکه یک‌میلیون و 160 هزار تومان است.

گفتنی است: قیمت امروز دلار در بازار آزاد 12 هزار و 200 الی 12 هزار و 500 تومان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :