آخرین عناوین

سه شنبه 6 آذر 1397-12:40 کد خبر:64292

تلاش شورای شهر قائم‌شهر برای برند‌سازی مرکبات:

خیز قائم‌شهر برای نشان «شهر مرکبات»

اخیراً خبری در رسانه‌ها منتشر شد که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، قائم‌شهر را مهد مرکبات نامید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،اخیراً خبری در رسانه‌ها منتشر شد که شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، قائم‌شهر را مهد مرکبات نامید، این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که سال‌هاست قائم‌شهری‌ها در تلاشند تا مرکبات را به‌عنوان یک برند (نشان تجاری)  ثبت کنند ولی با وجود برگزاری جشنواره‌های ملی و تلاش‌های شهرستانی موفق نشدند.

جمعیت زیادی از مردم شهرستان قائم‌شهر به باغداری و خرید و فروش مرکبات مشغولند و بعد از مرگ صنایع این شهر، باغداران قائمشهری تنها امید اقتصاد این شهرستان برای ادامه حیات نام گرفتند.

این موضوع سال‌ها در دست اقدام بود و تلاش‌هایی در این زمینه شکل گرفت اما مشکلاتی در این زمینه وجود داشته و دارد، مشکلاتی که خود را در جلسه شورای اسلامی شهر قائمشهر به وضوح نشان داد و مخالفان برندسازی در قائم‌شهر نظرات خود را اعلام کردند.

برندسازی و تجاری‌سازی در قائم‌شهر از آن جهت با موانع مواجه بود که به قول یکی از اعضای شورا اگر دست روی ظرفیتی در این شهر گذارده شود، امکان ناراحتی و درگیری با سایر شهرها وجود دارد و همین که ما به شهر هزارشهید مطرح هستیم کفایت می‌کند و با طرح این مسائل طوری وانمود شده که مطرح کردن قائم‌شهر به‌عنوان شهر مرکبات یا هر ظرفیت دیگری اهانت به شهداست، البته در طرف دیگر ماجرا موافقین این موضوع در شورا از لزوم برندآفرینی در قائم‌شهر و حمایت از تولیدکنندگان قائمشهری تأکید دارند.

موافقین برندسازی در قائم‌شهر، تولید‌کنندگان و باغداران قائم‌شهری را فرزندان این شهر و بسیاری از آنها را از خانواده معظم شهدا دانستند و با اشاره به اینکه تولید مرکبات و جهاد اقتصادی لبیک گفتن به فرمان رهبری است، حمایت از باغداران قائم‌شهری را یک وظیفه شرعی ملی خطاب کردند.

با وجود برخی مخالفین موضوع قائم‌شهر مهد مرکبات یا شهر مرکبات در دستور کار اکثریت شورا قرار گرفت و آنها با تأکید بر اینکه قائم‌شهر شهر قائم آل محمد و سرداران شهید هم در کنار شهر هزارشهید بوده با مسئولان استانی به مذاکره در خصوص تثبیت عنوان «قائم‌شهر مهد مرکبات» پرداختند.

پس از چند ماه که از کش و قوس‌های این ماجرا در شورای شهر قائم‌شهر می‌گذشت، شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حضور ۲ نماینده مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه و بسیاری مدیران استانی، قائم‌شهر را شهر مرکبات خطاب کرد و همین مسئله نشان داد شورای شهر قائم‌شهر با اثرگذاری بالا و اهتمامی که موافقین این طرح داشتند، موفق شد استان را در این موضوع مجاب کند و همین اعلام نظر شورا از زبان یک مسئول استانی جای تحسین دارد.

امید می‌رود به باغداران قائم‌شهری در سال حمایت از کالای ایرانی به‌صورت گنجینه‌هایی با ارزش نگاه شود و همگی کمک کنند تا با ایجاد انگیزه در میان آنها جلوی فروش باغ‌ها و بدل شدن آنها به ویلاهای خوش‌نشین‌ها گرفته شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :