آخرین عناوین

سه شنبه 6 آذر 1397-16:49 کد خبر:64296

اول امامزاده بود یا ساختمان مدرسه؟؟

امامزاده‌ای در مدرسه یا مدرسه‌ای در امامزاده؟

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد گفت: پرونده بررسی حریم آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد صادر شده است و اداره آموزش و پرورش مالک این ساختمان نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، امامزاده قاسم(ع) محمودآباد تنها امامزاده‌ای در ایران به‌ شمار می‌رود که در حیاط مدرسه قرار گرفته است و با وجود گذشت سال‌ها تلاش از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر تولیت این مکان مقدس به‌منظور رسیدگی بر موقعیت فیزیکی امامزاده، هنوز مورد مخالفت آموزش و پرورش محمودآباد واقع شده است.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد از سال‌های گذشته تاکنون پیگیر وضعیت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد بوده تا به ساختمان بقعه بهبود بخشد و در این شهر ساحلی یک پایگاه فرهنگی مذهبی برای مسافران ایجاد کند.

براساس این گزارش، سراغ بهزاد صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد رفتیم تا آخرین جزئیات برای احیای این آستان مقدس را به اطلاع مخاطبان برسانیم.

*قانون آموزش و پرورش را مالک ساختمان امامزاده قاسم(ع) نمی‌شناسد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در این باره با اشاره به اینکه اوقاف از سال‌های گذشته تاکنون پیگیر آزادسازی حریم امامزاده قاسم(ع) بوده که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اظهار کرد: پرونده بررسی حریم آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد در محاکم قضایی مطرح و رأی آن نیز صادر شده است که قانون اداره آموزش و پرورش را مالک این ساختمان نمی‌شناسد.

بهزاد صادقی با بیان اینکه این مکان مقدس به هیچ عنوان برای آموزش و پرورش نیست چون آنها این بنا را احداث نکرده‌اند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این مکان ساختمان اداره گمرک احداث شد اما بعدها طرح ایجاد گمرک رد شد و ساختمان آن در اختیار آموزش و پرورش برای مدرسه قرار گرفت.

*اول امامزاده بود یا ساختمان مدرسه؟

وی با بیان اینکه اول باید ببینیم در این مکان امامزاده بوده یا ساختمان گمرک یا مدرسه، گفت: قطعا اول در این مکان امامزاده مدفون بوده چون قدمت امامزاده به حدود 800 سال قبل مربوط می‌شود و ساختمان مدرسه حدود 50 سال است.

صادقی خاطرنشان کرد: وجود مکان آموزشی در این شهرستان برای دانش‌آموزان ضروری است اما نباید مانع از زیارت مردم از آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شویم.

*اوقاف آماده آزادسازی محوطه امامزاده قاسم(ع) است اما...

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با اشاره به اینکه چند سال گذشته شهرداری 2 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش محمودآباد داده تا مدرسه‌ای در آن احداث و امامزاده را در اختیار اوقاف قرار دهد، تصریح کرد: اوقاف چندین جلسه با آموزش و پرورش برگزار کرده اما مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند برای ما یک مدرسه احداث کنید تا امامزاده قاسم(ع) را در اخیار شما قرار دهیم!

صادقی با بیان اینکه امامزاده قاسم (ع) محمودآباد توسط آموزش و پرورش محصور شده است و باید برای احیای آن اقدامی کرد، افزود: آزادسازی محوطه امامزاده قاسم(ع) و در اختیار قرار دادن آن به مردم برای زیارت خواست عمومی شهروندان محمودآبادی است.

وی گفت: اوقاف آماده هرگونه همکاری و آزادسازی محوطه آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد است و مسئولان آموزش و پرورش نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و به خواست عمومی شهروندان توجه کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :