آخرین عناوین

سه شنبه 6 آذر 1397-18:48 کد خبر:64301

استندبای در شهرداری نکا:

4 عضو شورا در راه ترکستان!

یک ماه از وضعیت استندبای شهرداری نکا می‌گذرد،چهار عضو شورای شهر به دنبال برکناری شهردار هستند و گزینه دیگری را امتحان می‌کنند و با این حساب می توان گفت که آنها در راه ترکستان هستند!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از آوای خزر، ماجرای تلاش چهار عضو شورای شهر نکا برای برکناری شهردار همچنان ادامه دارد ، این در حالی است که  درخواست آنها در جلسات اول و دوم کمیته انطباق رد شده و مهلت 10 روزه اعتراض نیز تمام شده  اخیرا نیز از سوی استانداری مازندران نامه ای ارسال شده که تمامی جلسات چهار نفره در شوراهای 7 نفره را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

این چهار عضو که دقیقا معلوم نیست از شهردار چه می‌خواهند، اهرم بعدی تحت فشار دادن شهردار را دیوان عدالت اداری عنوان کرده‌اند و با این کار می خواهند عملاً شهر نکا را تا 6 ماه آینده در حالت استندبای قرار دهند.

چهار عضو شورای شهر نکا شامل دو زن و دو مرد، با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند که به حرف هیچ احدی گوش ندهند و پرونده شهردار را تا برکناری او به پیش ببرند.

آنها حتی برای نظرات بزرگان شهر احترامی قائل نشده‌اند و گویا به دنبال بازی های سیاسی برآمده از افکار گروه های خاص هستند، چهار عضو پارلمان شهری نکا روی دنده‌ی لج قرار داشته و بر این باورند همه اشتباه می‌کنند و آنها درست می گویند.

همچنان خبری از شور و مشورت در شورای شهر نکا نیست،در حالی که  برخی از درخواست های شهروندان که نیاز به مصوبه ی شورا  دارد بلاتکلیف مانده  اما در یک ماه گذشته، وقت و انرژی اعضای شورای شهر صرف برکناری شهردار شده است حال آنکه اگر این همه توان و تلاش برای عمران و آبادی شهر به کار گرفته می شد، شهروندان می توانستند شهر آبادتری داشته باشند.

در 12 ماه گذشته، حقوق پرسنل شهرداری در موعد مقرر و حتی پیش از زمان خود پرداخت شد اما در آخرین واریزی‌ها تاخیر افتاده و این نشان دهنده آن است که شرایط فعلی نیز بر درآمد شهرداری تاثیر گذاشته است و همه این موارد به دلیل لجبازی های کودکانه برخی اعضای شورا است.

شورای شهر نکا از زمان آغاز فعالیت خود، رسانه ها را محرم ندانسته و پنهان‌کاری می کردند. برخی از آنها که شاید فرق خبرگزاری و سایت و روزنامه را نمی دانستند این روزها برای رسانه ها شاخ و شانه کشیده و آنها را تهدید می کنند.

بهتر است اعضای شورا برای اندکی هم که شده همانند روزهایی که جهت دریافت رأی اعتماد از مردم در شهر پیاده‌روی کرده و به مناطق محروم و حاشیه شهر سر می زدند این روزها نیز از خودروهای متعلق به  شورا پیاده شوند و به جای لابی‌گری برای برکناری شهردار، چشم خود را به روی تحولات شهر باز کنند. تحولاتی که در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.

واقعیت است است که شهر نکا با آمدن مهدی احمدی رنگ و روی آبادانی به خود گرفت و او با رایزنی های خود توانست موانع اعتباری پیش روی پروژه های شهری را رفع کند، اکنون زمان تقدیر از شهردار نکا است نه تنبیه او.

اقدامات اخیر چهار عضو شورای شهر نکا و عدم تمکین به توصیه های بزرگان شهر، شبهه‌برانگیز است و به نظر می رسد بیشتر از آنکه موضوع برکناری در میان باشد، یک تسویه حساب شخصی است.

بهار در راه است و شهر باید پذیرای میهمانان نوروزی باشد،با قدم زدن در دیوان عدالت اداری نیز کاری از پیش نمی رود زیرا هم زمان زیادی می برد و هم ظاهر امر مشخص می کند که چون هدف برای رضایت مردم نیست، نتیجه ای ندارد و به قول شاعر: «ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این راه که تو می روی به ترکستان است».

امیدواریم چهار عضو شورای شهر اگر دغدغه رسیدگی به امورات شهری را دارند؛ به حرمت این پارلمان شهری که براساس «وامرهم شورا بینهم» بنا نهاده شده است، دست از لجبازی بردارند و توان و زمان خود را برای رسیدگی به درخواست های مردمی صرف کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :