آخرین عناوین

جمعه 9 آذر 1397-19:54 کد خبر:64344

هردم ازاین باغ بری می رسد:

«سد کاغذی» مانع گازرسانی به روستاهای بالادست میاندورود/ باز هم پای آب منطقه‌ای در میان است!

احداث سد برروی رودخانه زارم‌رود هنوز در مرحله مطالعاتی است اما مسئولان با گازرسانی به سه روستای بالادست میاندورود به‌ دلیل قرار گرفتن در محدوده این سد مخالفت می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، گازرسانی به روستاهای مازندران از چند سال قبل شروع شد و در نقاط مختلف در مرحله‌های متفاوتی هستند اما در اکثر روستاها لوله‌کشی شده و باید در داخل بافت لوله‌کشی‌ها انجام شود وعلمک‌ها نصب شود.

شهرستان میاندورود نیز 6 روستا در بالادست خود دارد که با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه تصمیم گرفته شد که این روستاها از طریق خط لوله بخش هزارجریب نکا گازرسانی شودند به همین دلیل روستاهای سنه‌کوه، وارمی، جناسم به ترتیب از سمت شرق به غرب تقریبا لوله گاز به این روستاها رسیده است.

خبرها حاکی از این است که قرار نیست لوله‌کشی گاز به روستاهای بازیارخیل، موسی‌کلا و سرتا که در این مسیر قرار دارند انجام شود و دلیل آن را هم ساخت سد در آینده در منطقه پایین دست و قرار گرفتن این روستاها در محدوده مخزن سد اعلام شد.

علی اصغر ابراهیمی مدیر اداره گاز شهرستان میاندورود گفت: طبق استعلامی که ما از اداره آب منطقه‌ای گرفتیم در اردیبهشت ماه اعلام کردند که روستاهای احمدآباد شهرستان ساری و سرتا، موسی‌کلا و بازیارخیل در شهرستان میاندورود در محدوده مخزن سد قرار دارند و عملیات گازرسانی در این روستاها انجام نشود.

حجر عسکری بخشدار مرکزی میاندورود نیز، گفت: بخشی از عملیات گازرسانی در روستاهای بالادست انجام شد و از ابتدا طرح ما گازرسانی به همه روستاها بود و با استعلامی که از آب منطقه‌ای گرفتیم اعلام کردند که این سه روستا در طرح سد قرار دارند.

وی بیان کرد: در سه روستا شبکه کشی انجام شد و باید شبکه داخلی آن انجام شود که پیمانکار باید آن را انجام دهد.

عسکری درباره ساخت منزل مسکونی در این روستاها، خاطرنشان کرد: تا به امروز درباره ساخت منزل مسکونی در این روستاها هیچ دستگاهی مخالفت نکرد و ما هم مخالفت نمی‌کنیم و هر کسی برای ساخت خانه درخواست دهد ما رسیدگی می‌کنیم و مجوزات لازم را ارائه می‌کنیم.

جواد طوسی مدیر امور آب ساری و میاندورود، اظهار کرد: قبلا استعلامی گرفته بودند اما آب منطقه‌ای جواب صریحی نداده بود و با جلسه‌ای که در این روستاها با حضور مسئولان شهرستان میاندورود برگزار شد قرار شد که این موضوع در سطح مدیران کل بررسی و نتیجه مشخص شود.

این تصمیمات در حالی گرفته می‌شود که هنوز هیچ اقدام خاصی برای احداث سد در این منطقه انجام نشد و حتی محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که از این روستاها داشت اعلام کرد که طرح احداث سد در مرحله مطالعاتی است و هنوز هیچ چیز معلوم نیست و حتی تاکید کرد که مردم به فکر احداث شدن سد نباشند چون اگر بخواهد تصویب شود تا زمان ساخت و تکمیل شاید 15 یا 20 سال حداقل طول بکشد.

اگر به صحبت‌های دامادی رجوع کنیم و همچنین به روال ساخت سد و زمان تکمیل آن در ایران در شرایط اقتصادی فعلی دولت دقت کنیم متوجه می‌شویم که تا زمان ساخت این سد زمان زیادی نیاز است و مردم این روستاها نیاز به توجه دارند و نباید به بهانه ساخت سد در 10 یا 20 سال آینده، امروز به این مردم امکانات ارائه نکنیم این درحالی است که از خیلی سال قبل موضوع احداث سد در بین اهالی این روستاها مطرح شده بود.

خبرنگار: سعید رئیسی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :