آخرین عناوین

جمعه 9 آذر 1397-19:54 کد خبر:64345

اتفاقی نادر در یکی از روستاهای گهرباران:

یک سال بدون دهیار با غیبت 2 عضو شورا !/ برخورد فرمانداری چگونه خواهد بود؟

بخشدار گهرباران گفت: شورا از زمان شروع به کار 15 روز فرصت دارد تا دهیار را انتخاب کند اما به‌دلیل اختلاف نظر بین اعضای شورا، نتوانستند دهیار انتخاب کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، حنیف سورکی‌آزاد درباره انتخاب نشدن دهیار در دوره پنجم شورای اسلامی در روستای ولوجا بخش گهرباران شهرستان میاندورود، اظهار کرد: شورا از زمان شروع به کار 15 روز فرصت دارد تا دهیار را انتخاب کند اما به‌دلیل اختلاف نظر بین اعضای شورا، نتوانستند دهیار انتخاب کنند.

وی بیان کرد: بعد از گذشت یک سال از فعالیت شورای دوره پنجم جلسه با حضور چهار نفر تشکیل شد و یک نفر را به‌عنوان دهیار معرفی کردند.

بخشدار گهرباران خاطرنشان کرد: فرد معرفی شده دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و طبق تبصره زیل بند ب ماده 49 بخشدار می‌تواند فرد را تایید یا رد کند.

سورکی‌آزاد، افزود: چون دهیاری روستای ولوجا درجه چهار است و طبق آخرین لیستی که داریم قرار است درجه پنج شود به همین دلیل باید مدرک تحصیلی دهیار بالاتر از دیپلم باشد و همچنین هیات تطبیق به این نتیجه رسید که این کار به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: برای اینکه از تنش‌های بعدی جلوگیری کنیم با انتخاب این فرد مخالفت کردیم چون احساس می‌کردیم با حضور این فرد تنش‌ها بیشتر می‌شود.

سورکی‌آزاد در پاسخ به اینکه چرا در این مدت بخشداری ورود پیدا نکرد، گفت: سعی کردیم مشکل را هیمن جا حل کنیم و به مراجع بالاتر ارجاع ندهیم ولی با این حال بازرسی استانداری نامه‌ای به فرمانداری ارسال کرد و اعلام کرد که این موضوع باید بررسی شود.

وی بیان کرد: اگر تخلف اعضای شورا ثابت شود شاید شاهد توبیخ یا سلب عضویت باشیم.

دلیل منطقی بیاورد

رحمان اصغری عضو شورای روستای ولوجا نیز با بیان اینکه از روز اول انتخاب بنا را به تعامل گذاشتیم، اظهار کرد: بعد از شروع به کار شورا دو نفر از اعضا شروع به مخالفت با ما کردند و در جلسات شرکت نمی‌کردند به همین دلیل جلسه رسمیت پیدا نمی‌کرد.

وی بیان کرد: بخشدار گهرباران برای حل این موضوع جلسه‌ای را در بخشداری ترتیب داد اما این دو نفر به نظر جمع تمکین نکردند.

عضو شورای روستای ولوجا خاطرنشان کرد: در نهایت یک ماه قبل جلسه‌ای در بخشداری برگزار شد و با حضور چهار نفر جلسه رسمیت پیدا کرد و ما دهیار را انتخاب کردیم اما بخشدار در جلسه هیات تطبیق با وجود اینکه دادستان و نماینده شورای شهرستان موافق بودند با آن مخالفت کرد.

اصغری تصریح کرد: فردی که ما به‌عنوان دهیار انتخاب کردیم 14 سال سابقه دهیاری در روستا را دارد و لوح تقدیرهای متعددی از شهرستان و استان دارد و بخشدار می‌توانست بعد از گذشت یک سال با موافقت خود یک روستا را آرام کند.

وی افزود: اگر بخشدار دلایل قانع کننده‌ای دارد نظیر تخلف این فرد در حیف و میل بیت‌المال یا مشکل قضایی یا موارد دیگر با مستندات بیان کند نه اینکه براساس نظر شخصی عمل کند.

رئیس شورای بخش گهرباران گفت: ما تابع قانون هستیم اما بر حرف خود اسرار خواهیم کرد و باید برای مخالفت خود موارد و دلایل قانع کننده ارائه کنند.

به گفته رحمان اصغری روز شنبه جلسه بررسی مشکلات روستای ولوجا در فرمانداری برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید فرمانداری در قبال حضور پیدا نکردن دو عضو شورای این روستا در جلسات شورا و اخلال در برنامه‌های شورا اقدامی انجام می‌دهد یا اینکه با نظر خود به این نابسامانی دامن می‌زند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :